دانلود نماهنگ سرودهای ایام فاطمیه + ویدئو

دانلود سرود ایام فاطمیه

به گزارش تحریریه سینوا، اهالی سرود و جمعخوانی، به مناسبت شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، آثار زیادی تولید کرده‌اند. ما برای انتخاب و دانلود سرودهای ایام فاطمیه، برگزیده‌ای از آنها را به شما معرفی می‌کنیم.

بروزرسانی / نماهنگ ها و سرود های جدید ایام فاطمیه

نماهنگ سرود «هدیه فاطمی» اجرای سرودی درباره حجاب را به تصویر می‌کشد. شاعر این سرود، به شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها اشاره نکرده اما سازندگان نماهنگ، اثری مناسب ایام فاطمیه ساخته‌اند. هدیه فاطمی را اعضای گروه سرود فطرس قم اجرا می‌کنند. (دانلود سرود و نماهنگ سرود هدیه فاطمی)

 

«سلام فاطمه» را حتما ببینید

نماهنگ سرود «سلام فاطمه» اجرای اثری به همین نام را با تکخوانی محمدحسین پویانفر به تصویر می‌کشد. اعضای گروه شهید احسان قرچک، پویانفر را در خواندن سلام فاطمه همراهی می‌کنند. شاعر سلام فاطمه در این اثر به واقعه «سقیفه»، مصائب و شهادت حضرت زهرا علیهاالسلام و واقعه عاشورا اشاره‌های خاص و مناسبی کرده است. ملودی خوب و ترکیب و جایگذاری مناسب تکخوانی و اجرای گروهی، سلام فاطمه را یک اثر شنیدنی کرده‌اند. به شما پیشنهاد می‌کنیم این سرود و نماهنگ آن را حتما بشنوید و ببینید. (دانلود سرود و نماهنگ سرود سلام فاطمه)

 

دو اثر صوتی جدید

صدای شهید سلیمانی!

سرود «پناه مادر»را اعضای گروه شمیم ولایت یزد با شعری از سیدمحمد صادق آتشی می‌خوانند. در قسمتی از این سرود صدای شهید قاسم سلیمانی را که درباره توسل به حضرت زهرا سلام‌الله علیها صحبت می‌کنند می‌شنویم. (دانلود سرود پناه مادر)

نوای دخترانه ترنم غربت اینبار با نغمه سپیدار

سرود «ترنم غربت» را با صدای دخترانه گروه نغمه سپیدار تهران بشنوید. این سرود را که گروه انتظار الوند قزوین تولید کرده است اینبار دختران نغمه سپیدار بازخوانی کرده‌اند. (دانلود سرود ترنم غربت)

دانلود سرود ایام فاطمیه با صدای نوجوانان

نماهنگ سرود «تفسیر کوثر» لحظه‌هایی از زندگی و واقعه شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها را شبیه‌سازی می‌کند. اعضای گروه نصر بشرویه در این سرود، با حضرت صدیقه طاهره صحبت می‌کنند و شخصیت ام ابیها را می‌ستایند. (دانلود سرود و نماهنگ سرود تفسیر کوثر)

 

نماهنگ سرود «مادر آب» گوشه‌هایی از مصائب زهرای مرضیه و واقعه جانسوز شهادت ایشان را شبیه‌سازی کرده و به تصویر می‌کشد. سرود این نماهنگ را اعضای گروه فجر جاوید یزد همخوانی می‌کنند. (دانلود سرود و نماهنگ سرود مادر آب)

 

نماهنگ سرود «خادم‌الزهرا» داستانی کوتاه درباره مراسم سوگواری حضرت زهرا سلام الله علیها را روایت می‌کند. اعضای گروه کمیل قم، هم سرود خادم‌الزهرا را خوانده‌اند و هم در نماهنگ آن بازیگری کرده‌اند. (دانلود سرود و نماهنگ سرود خادم‌الزهرا)

سرود و شعرخوانی

نماهنگ سرود «غریبانه» را گروه میثاق تهران اجرا می‌کند. این اثر، «شعرخوانی یک نوجوان در فضایی شبیه به محل زندگی حضرت فاطمه علیها‌السلام» را هم به تصویر می‌کشد. (دانلود سرود و نماهنگ سرود غریبانه)

بازخوانی نوحه معروف

نماهنگ سرود «تسبیحات» بازخوانی نوحه‌ای معروف به همین نام را بوسیله گروه ابناءالحسن تهران به تصویر می‌کشد. اعضای ابناءالحسن این نماهنگ را در روزهای شیوع کرونا، در شهر و در بین مردم اجرا کرده‌اند. (دانلود سرود و نماهنگ سرود مادر آب)

حجاب و عفاف، میراث ارزنده زهرای اطهر

نماهنگ سرود «عشق بی نشون» را گروه فدائیان ولایت مشهد با یادی از شهدای فاطمیون اجرا می‌کنند. شاعر این سرود، حجاب و عفاف را میراث ارزنده زهرای اطهر سلام الله علیها می‌داند. (دانلود سرود و نماهنگ سرود عشق بی نشون)

صدای دختران

نماهنگ سرود «ترنم غربت» اجرای گروه سرود دخترانه زینبیون تهران را در کنار مزار یکی از شهدای گمنام نشان می‌دهد. «ترنم غربت» را گروه انتظار الوند قزوین تولید کرده است که دختران زینبیون آن را با صدایی دخترانه بازخوانی کرده‌اند. شاعر این سرود، حضرت فاطمه علیهاالسلام را در شعرش مادر می‌نامد و با ایشان صحبت می‌کند. (دانلود سرود و نماهنگ سرود ترنم غربت)

دانلود سرود ایام فاطمیه با صدای بزرگسالان

نماهنگ سرود «شام طولانی» تصاویر مراسم سوگواری حضرت زهرا سلام‌الله علیها را همراه با صدای بازخوانی یک نوحه معروف نشان می‌دهد. اعضای گروه هنری ردا تهران در این اثر، نوحه‌ای معروف و قدیمی از «شیخ احمد کافی» را بازخوانی کرده‌اند. شام طولانی، شبیه‌سازی لحظاتی از زندگی و مصائب صدیقه کبری و شهادت ایشان را نیز به تصویر کشیده است. (دانلود سرود و نماهنگ سرود شام طولانی) 

 

نماهنگ سرود «ام ابیها» اجرای سه مداح اهل بیت را در مراسم سوگواری حضرت فاطمه سلام‌الله علیها، به تصویر می‌کشد. شعر این اثر در جملات پایانی، به اندوه حضرت زهرا برای حسن و حسین علیهماالسلام اشاره می‌کند. نماهنگ ام ابیها را گروه رهپویان حرم یزد تولید کرده است. (دانلود سرود و نماهنگ سرود ام ابیها)

آکاپلا

نماهنگ سرود «مرهم» اجرای سرود این اثر را با شبیه‌سازی‌ لحظاتی از مصائب و شهادت فاطمه علیها‌السلام، ترکیب کرده است. مرهم را اعضای گروه طلوع اجرا می‌کنند. (دانلود سرود و نماهنگ سرود مرهم)

آثار گروه نوای یاس

نماهنگ سرود «آه چاه» اجرای ۱۳ دقیقه‌ای گروه نوای یاس تهران را به تصویر می‌کشد. شاعر «آه چاه» ابتدا از زبان امام علی علیه‌السلام با حضرت صدیقه طاهره صحبت می‌کند. او در جمله‌های پایانی این شعر هم مثل بیشتر آثار گروه نوای یاس، برای ظهور امام زمان علیه‌السلام دعا کرده است. (دانلود سرود و نماهنگ سرود آه چاه) 

 

نماهنگ سرود «آرامش حرم» اجرای سوگمندانه گروه نوای یاس تهران را با جلوه‌های تصویری خاص، ترکیب کرده است. همخوانان نوای یاس، اینبار اثری با مدت زمان کوتاهتر و حدودا ۵ دقیقه‌ای را اجرا می‌کنند. (دانلود سرود و نماهنگ سرود آرامش حرم)  

اینبار از زبان فاطمه … !

نماهنگ سرود «کجایی فاتح خیبر» را گروه‌های نوای یاس، آوا، فاصله و پدال تولید و اجرا کرده‌اند. شاعر این اثر، بر خلاف بیشتر آثار فاطمیه از زبان حضرت فاطمه سلام‌الله علیها با امام علی علیه‌السلام سخن می‌گوید. (دانلود سرود و نماهنگ سرود کجایی فاتح خیبر)

دانلود سرود ایام فاطمیه با همخوانی نوجوانان و بزرگسالان

نماهنگ سرود «عالم فروز» را گروه سرود راهیان بهشت پیشوا به مناسبت ایام فاطمیه تولید و اجرا کرده است. سازندگان سرود عالم فروز شعر و آهنگ این اثر را به خوبی با هم تلفیق کرده‌اند. به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما این اثر را ببینید و بشنوید! (دانلود سرود و نماهنگ سرود عالم فروز) 

 

نماهنگ سرود «آتش عشق» ضبط استودیویی این سرود را همراه با تصویرهای شبیه‌سازی واقعه شهادت حضرت زهرا علیهاالسلام نشان می‌دهد. گروه نورالایمان مسک اصفهان، برای آتش عشق، سروده‌ای از شاعر آئینی مشهور، مرحوم استاد غلامرضا سازگار را انتخاب کرده است. تکخوان این سرود، صدایی زیبا و دلنشین دارد. (دانلود سرود و نماهنگ سرود آتش عشق) 

 

نماهنگ سرود «غم مادر» را گروه سرود نورالزهرا تهران با همکاری تیم رسانه‌ای «جهش» ساخته‌اند. نوای آشنا و قدیمی سرود غم مادر، آن را به اثری شنیدنی تبدیل کرده است. (دانلود سرود و نماهنگ سرود غم مادر) 

 

نماهنگ سرود «کوچه» داستانی کوتاه درباره یک کودک مادر از دست داده را روایت می‌کند. سرود این اثر را امیرحسین مدرس، مجری، خواننده و بازیگر تئاتر و تلویزیون با همراهی گروه یس تهران، اجرا کرده‌اند. (دانلود سرود و نماهنگ سرود کوچه)

همراهی مداحان با نوجوانان

نماهنگ سرود «سلام مادر» اجرای گروه انصارالمهدی اصفهان با تکخوانی سید احمد معنوی را در گلزار شهدا به تصویر می‌کشد. شاعر این اثر، فاطمه سلام‌‌الله علیها را، مادر خطاب کرده و از ایشان دعای شهادت طلب می‌کند. (دانلود سرود و نماهنگ سرود سلام مادر)  

قنوت دریا را حتما ببینید!

نماهنگ سرود «قنوت دریا» داستانی کوتاه درباره سوگواری ایام فاطمیه را روایت می‌کند. دفتر موسیقی و سرود صداوسیما در این اثر، یکی از بهترین نماهنگ‌های فاطمیه را با همکاری گروه احلی من العسل تهران تولید کرده است. امیر عباسی، مداح اهل بیت هم، در قسمتی از قنوت دریا تکخوانی می‌کند. این نماهنگ را حتما ببینید! (دانلود سرود و نماهنگ سرود قنوت دریا)

یک اثر صوتی

سرود «ترنم غربت» را نوجوانان گروه سرود انتظار الوند قزوین به مناسبت ایام فاطمیه در سال ۱۳۹۸ اجرا کرده‌اند. ترجیع این سرود، «شهادت صدیقه کبری سلام‌الله علیها در راه دفاع از ولایت علی علیه‌السلام» را تکرار می‌کند. (دانلود سرود ترنم غربت) 

 

 

این مطلب با معرفی سرودهای جدید بروزرسانی می‌شود.

 

 

مرتضی کلوب

 

مطالب مرتبط

6 دیدگاه

  1. سلام من یکی از عضو های گروه سرود راهیان بهشت هستم اون محسن آرمان هست اقای کبودانی اشتباه نوشتن اگه میشه اسم تک خوان هارو بزارین اولیش اقای رضا جعفری اون تک خون هم اسمشون جواد ابدال هست نام مربیمون هم امیر خدام هست اه میشه اینهارو هم بزارین مننون از سایت خوبتون

    1. عرض سلام و ادب
      خیلی ممنون از حسن توجه شما
      مواردی که فرمودین، اصلاح شد

      1. سلام عرض ادب خدمت شما و بسیار متشکر از سایتتون ممنون که پیگیری می کنین سرپرست گروهمون محسن است اسمشون

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره سینوا

سینوا (مرکز تخصصی سرود و جمع‌خوانی) یک استارت ‌آپ فرهنگی خصوصی است که به طور تخصصی بر روی ارائه انواع خدمات در حوزه سرود و جمع‌خوانی متمرکز است.

 

تحریریه سینوا، بازوی خبری – تحلیلی رسانه های سینوا در این فعالیت ها است.

ارتباط با سینوا

انتشار و ارتباط با گروه‌ها
برگزاری آموزش و رویداد
مسئول شبکه های اجتماعی
   آیکن اکانت روابط عمومی بله مرکز سینوا     آیکن اکانت روابط عمومی روبیکا مرکز سینوا     شبکه مجازی شاد    

دفتر سینوا