حسن صفری یکی از فعالترین صدابرداران گروه‌های سرود درگذشت

عکس شاخص درگذشت حسن صفری

به گزارش تحریریه سینوا، «حسن صفری» هنرمند برجسته جمع‌خوانی و هم‌سرایی و نیز فعال قرآنی، در یک سانحه تصادف، درگذشت. این حادثه بعدازظهر روز سه‌شنبه دهم اسفندماه (۱۴۰۰) اتفاق افتاد.

استاد حسن صفری که بود و چگونه درگذشت

استاد «حسن صفری»، قاری ممتاز قرآن، آهنگ‌ساز، از اعضای برجسته گروه‌های همسراییِ معروف، صدابردار مجرب و پیشکسوت هنرهای رزمی بود.

او در گروه‌های تواشیح و هم‌سرایی معروفی مثل «اهل بیت»، «محمّد رسول الله» و «محراب» فعالیت می‌کرد. «حسن صفری» در تولید بیش از ۱۵۰۰ اثر دینی و قرآنی نقش داشت. «نگین دمشق» و «اخت الحسین» از تازه‌ترین و معروف‌ترین آثاری است که ایشان در آنها نغمه پردازی کرده است. «دعای فرج» هم که در این روزها، شبکه‌های مختلف سیما، آن را بارها پخش می‌کنند از دیگر آثار به یادماندنی این هنرمند فقید است.

«حسن صفری» از سال‌های جوانی تا آخرین ساعات حیات دنیوی‌اش، عمری را در راه نشر هنرمندانه معارف قرآنی گذراند. او که یکی از قاریان برجسته قرآن کریم هم بود، قرائت‌های هنرمندانه و تاثیرگذاری از خود به یادگار گذاشته است. دلباخته و خادم اهل بیت علیهم السلام بود. این هنرمند و آهنگ‌ساز آیینی، سال‌ها به فعالیت‌های مختلفی برای تولید آثاری در قالب «مدیحه سرایی» مشغول بود. «حسن صفری» در آخرین روز عمر پرثمر خود هم مشغول خدمت به فرهنگ قرآن و اهل بیت بود. او در راه بازگشت از جلسه تمرین یکی از گروه‌های هم‌سرایی، در روز عید مبعث، به دنبال سانحه تصادف، به دنیای باقی رحلت کرد. فعالیت‌ها و خادمی او برای قرآن و فرهنگ تشیع، قطعا برای او ثواب و اجری بزرگ خواهند داشت.

نهادهای مختلف فرهنگی، گروه‌های برجسته هم‌آوایی، پیشکسوتان و فعالان قرآنی و مدیران صداوسیما، درگذشت این هنرمند برجسته را تسلیت گفته‌اند.

«سینوا» هم درگذشت خادم قرآن و اهل بیت علیهم السلام، زنده‌یاد «حسن صفری» را به جامعه هنری و خانواده ایشان تسلیت می‌گوید.

 

 

اگر به مطالبی از این دست علاقه‌مند هستید می توانید فرم درخواست عضویت در خبرنامه تحریریه سینوا را تکمیل نمایید.

 

 

مرتضی کلوب

 

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره سینوا

سینوا (مرکز تخصصی سرود و جمع‌خوانی) یک استارت ‌آپ فرهنگی خصوصی است که به طور تخصصی بر روی ارائه انواع خدمات در حوزه سرود و جمع‌خوانی متمرکز است.

 

تحریریه سینوا، بازوی خبری – تحلیلی رسانه های سینوا در این فعالیت ها است.

ارتباط با سینوا

انتشار و ارتباط با گروه‌ها
برگزاری آموزش و رویداد
مسئول شبکه های اجتماعی
   آیکن اکانت روابط عمومی بله مرکز سینوا     آیکن اکانت روابط عمومی روبیکا مرکز سینوا     شبکه مجازی شاد    

دفتر سینوا