گروه کر ایرانی در مسابقات جهانی مدال طلا گرفت (کر ایرانی، طلای جهانی)

عکس شاخص کر ایرانی طلای جهانی

به گزارش تحریریه سینوا، گروه کر ایرانی در مسابقات جهانی مدال طلا گرفت. «فرهاد هراتی» رهبر گروه کُر ایرانی «نامیرا» مدال طلای مسابقه جهانی موسیقی را بدست آورد. در این مسابقه که هر سال برگزار می‌شود، پنج هنرمند ایرانی دیگر، مدال‌های نقره و برنز را بدست آوردند.

جوایز جهانی موسیقی (گلوبال میوزیک اواردز-Global Music Awards)

جوایز جهانی موسیقی (Global Music Awards) یک جایزه معتبر بین‌المللی است. این نهاد از سال ۲۰۱۱ میلادی برای معرفی موسیقیدانان مستقل شروع به کار کرده است. گلوبال میوزیک اواردز، هر سال، به ۹ هنرمند موسیقی مدال طلا می‌دهد. هیئت داوران این جایزه معتبر را، ۱۲ موسیقیدان برجسته تشکیل می‌دهد. همه اعضای هیئت داوران این مسابقه، برنده جوایز متعدد بین‌المللیِ موسیقی هستند. برگزارکنندگان این مسابقه، هر سال، به ۹ موسیقیدان مدال طلا و به تعدادی دیگر مدال نقره و برنز اعطا می‌کنند.

گروه کر ایرانی در مسابقات جهانی طلا گرفت

«فرهاد هراتی» رهبر گروه کُر ایرانی «نامیرا» مدال طلای جهانی سال ۲۰۲۲ این مسابقه را بدست آورد. او این جایزه را برای آهنگسازی آلبوم موسیقی «زمین مقدس» با اجرای گروه کر کسب کرد. هراتی، آلبوم موسیقی «زمین مقدس» را با اجرای گروه کُر، درباره «محیط زیست» ساخته است. او در سال ۲۰۲۱ نیز مدال نقره جایزه جهانی موسیقی را کسب کرده بود.

هراتی، بنیانگذار گروه کُر «نامیرا» به عنوان اولین گروه کُر مستقلِ غیردولتی بعد از انقلاب است. او گروه «نامیرا» را در سال ۱۳۷۵ برای دو رده سنی «کودک و نوجوان» و «بزرگسال» تاسیس کرد.

 

 

فرهاد هراتی، داور سابق مسابقات کُر دانش‌آموزی

«فرهاد هراتی» متولد سال ۱۳۴۸، دانش‌آموخته موسیقی و آهنگساز، نوازنده پیانو، سولسیت تنور (خواننده ارکستر یا اپرا) است.

این هنرمند موسیقی، هنرجویان زیادی را در رشته‌های آهنگسازی، نوازندگی پیانو و آواز تربیت کرده. تعلیم و تربیت خوانندگان گروه‌های کُر، از دیگر فعالیت‌هایی است که هراتی، سال‌ها به آن پرداخته‌است.

او در سال ۱۳۷۵ گروه کُر «نامیرا» را تاسیس کرد. گروه «نامیرا» به رهبری «فرهاد هراتی» در هجدهمین جشنواره موسیقی فجر در سال ۱۳۸۱، گروه برتر مسابقات کُر شد.

هراتی، سال‌ها داور مسابقات کُر دانش‌آموزی ایران بوده و برای چند فیلم، کلیپ و انیمیشن، آهنگسازی کرده. او در ۲۲ سال گذشته، بیش از ۳۸ کنسرت را برای آثار خود، به عنوان رهبر گروه کُر اجرا نمود. «فرهاد هراتی» خواننده سولوی بعضی از این کنسرت‌ها و برخی دیگر از آثارش بوده است.

 

 

اگر به مطالبی از این دست علاقه‌مند هستید می توانید فرم درخواست عضویت در خبرنامه تحریریه سینوا را تکمیل نمایید.

 

 

مرتضی کلوب

 

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره سینوا

سینوا (مرکز تخصصی سرود و جمع‌خوانی) یک استارت ‌آپ فرهنگی خصوصی است که به طور تخصصی بر روی ارائه انواع خدمات در حوزه سرود و جمع‌خوانی متمرکز است.

 

تحریریه سینوا، بازوی خبری – تحلیلی رسانه های سینوا در این فعالیت ها است.

ارتباط با سینوا

انتشار و ارتباط با گروه‌ها
برگزاری آموزش و رویداد
مسئول شبکه های اجتماعی
   آیکن اکانت روابط عمومی بله مرکز سینوا     آیکن اکانت روابط عمومی روبیکا مرکز سینوا     شبکه مجازی شاد    

دفتر سینوا