گروه کُر شباهنگ، محمود درویشی/ اجرای مداحی‌های معروف در نغمه‌های عاشورایی

نغمه های عاشورایی حوزه هنری اربعین

به گزارش تحریریه سینوا، گروه کُر شباهنگ، مداحی‌های معروف محرم را در آستانه اربعین حسینی اجرا می‌کند. همه علاقه‌مندان می‌توانند برای تماشای رایگان این سبک جدید، به سالن سوره حوزه هنری تهران بروند.

گروه کُر «شباهنگ» اجرا کننده «نغمه‌های عاشورایی»

ویژه‌برنامه نغمه‌های عاشورایی را حوزه هنری انقلاب اسلامی استان، در آستانه اربعین حسینی برگزار می‌کند. در این برنامه گروه کُر شباهنگ به هنرنمایی خواهند پرداخت. محمود درویشی سرپرست گروه کُر شباهنگ گفته است که در این برنامه سبک جدیدی را به مخاطب ارائه می‌کنیم. او می‌گوید تا به حال کسی به مداحی و متن آن به عنوان آواز دسته‌جمعی نپرداخته است. آقای درویشی در ادامه گفت که در برنامه نغمه‌های عاشورایی، گروه شباهنگ، به اجرای نوحه در قالب آواز کُرال خواهند پرداخت.

شباهنگ، در برنامه نغمه‌های عاشورایی قطعات معروف زیر را اجرا خواهد کرد:

  • به تو از دور سلام
  • نبودی بابا
  • بوسه بر ماه
  • شب مهتاب
  • صدپاره
  • علقمه
  • نی‌نوا
  • دولت عشق

ویژگی‌های اجرای گروه شباهنگ در برنامه نغمه‌های عاشورایی

گروه شباهنگ، قطعات معروفی را که در بالا از آنها نام بردیم به صورت آواز چندصدایی و کُر تنظیم کرده‌ و اجرا می‌کند. تنظیم آواز چندصدایی نغمه‌های عاشورایی را آقای محمود درویشی انجام داده است. خانم فاطمه قیصرپناه هم در تنظیم این قطعات برای اجرای کُرال با ایشان همکاری کرده‌اند. سعید فتاحی، تکخوانی این اجرا را انجام می‌دهد. ۳۰ هنرمند گروه کُر شباهنگ هم این قطعات را با سعید فتاحی همخوانی می‌کنند.

زمان و مکان برنامه نغمه‌های عاشورایی / حضور برای عموم آزاد و رایگان است

علاقه‌مندان می‌توانند در روزهای ۱۱ و ۱۲ شهریور، ساعت ۱۹، برای تماشای این برنامه به سالن سوره حوزه هنری تهران واقع در خیابان سمیه بروند. حضور در این برنامه برای همه علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

درویشی و همسرش خانم قیصر پناه موسس شباهنگ

آقای محمود درویشی سالهاست که در زمینه سرود و جمعخوانی و اجرای کُرال فعالیت می‌کنند. ایشان مقام‌های متعددی را با گروه سرود نوجوانان شباهنگ در سطح کشور بدست آورده‌اند. گروه کُر شباهنگ متشکل از فرهنگیان را نیز ایشان تأسیس کرده‌اند. گروه فرهنگیان شباهنگ عناوین و افتخارات متعددی در سطح کشور و استان تهران کسب کرده‌اند. خانم فاطمه قیصرپناه، همسر آقای درویشی هم در همه این فعالیت‌ها با ایشان همکاری دارند.

 

 

اگر به مطالبی از این دست علاقه‌مند هستید می توانید فرم درخواست عضویت در خبرنامه تحریریه سینوا را تکمیل نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره سینوا

سینوا (مرکز تخصصی سرود و جمع‌خوانی) یک استارت ‌آپ فرهنگی خصوصی است که به طور تخصصی بر روی ارائه انواع خدمات در حوزه سرود و جمع‌خوانی متمرکز است.

 

تحریریه سینوا، بازوی خبری – تحلیلی رسانه های سینوا در این فعالیت ها است.

ارتباط با سینوا

انتشار و ارتباط با گروه‌ها
برگزاری آموزش و رویداد
مسئول شبکه های اجتماعی
   آیکن اکانت روابط عمومی بله مرکز سینوا     آیکن اکانت روابط عمومی روبیکا مرکز سینوا     شبکه مجازی شاد    

دفتر سینوا