سرودهای روز معلم / لیست پخش سرودهای هفته معلم

عکس شاخص سرودهای روز معلم

به گزارش تحریریه سینوا، ایرانی‌ها در روز ۱۲ اردیبهشت، سالروز شهادت استاد «مرتضی مطهری» و «روز معلم»، از معلم‌های عزیز کشورمان قدردانی می‌کنند. سینوا هم ضمن تبریک به معلمان و مربیان عزیز، تعدادی از سرودهای روز معلم را معرفی می‌کند.

استاد شهید «مرتضی مطهری»

پوستر نماهنگ سرود مسیر مطهرنماهنگ سرود «مسیر مطهر» را، مدرسه و دانشگاه عالی شهید مطهری در سال ۱۴۰۰ تولید کرده است. گروه فردوس تهران، این سرود را با شعری در ستایش اخلاق، و مقام علمی و معنوی شهید مطهری اجرا می‌کند. اجرای خوب تکخوان‌های این سرود، آن را شنیدینی می‌کند. نماهنگ سرود مسیر مطهر را در هفته معلم، ببینید و بشنوید. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود مسیر مطهر)

 

پوستر نماهنگ سرود بزرگمرد فریمانینماهنگ سرود «بزرگمرد فریمانی» را گروه سرود افق‌المبین از شهر فریمان، زادگاه شهید مطهری اجرا می‌کند. در بین سرودهای روز معلم که معرفی می‌کنیم، بزرگمرد فریمانی، بیشتر از بقیه، به آثار شهید مطهری اشاره می‌کند. نماهنگ این سرود، هم اجرای آن را به تصویر می‌کشد و هم داستانی کوتاه درباره هدیه روز معلم را روایت می‌کند. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود بزرگمرد فریمانی)

سرودهای روز معلم، تقدیم به معلم‌های عزیز

نماهنگ‌ سرودهای روز معلم با اجرای دانش‌آموزان

پوستر نماهنگ سرود معلمنماهنگ سرود «معلم» را گروه سرود آوای مهر طاها اصفهان اجرا می‌کند. این سرود، از شادترین سرودهای روز معلم است. این نماهنگِ پسرانه، به فایده‌های یادگیری هر درس اشاره و از معلم آن درس، قدردانی می‌کند. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود معلم)

 

پوستر نماهنگ سرود چشمه دانشنماهنگ سرود «چشمه دانش» را گروه سرود میثاق تهران اجرا می‌کند. این نماهنگ زیبا، داستانی کوتاه را درباره تلاش معلمان و آموزشهای مجازی در روزهای شیوع کرونا روایت می‌کند. آهنگسازی و تنظیم هنرمندانه، و فیلمنامه خوبِ نماهنگ، این اثر را دیدنی و شنیدنی می‌کنند. ما با وجود اتمام دوران آموزش‌های مجازی، مشاهده این نماهنگ را در هفته معلم به شما پیشنهاد می‌کنیم. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود چشمه دانش)

 

پوستر نماهنگ سرود سپاس معلمنماهنگ سرود «سپاس معلم»، اجرای این اثر زیبا و دلنشین را بوسیله گروه سفیران انقلاب تهران به تصویر می‌کشد. آهنگسازی و تنظیم زیبا و ارکسترالِ این سرود، اثری به یاد ماندنی در بین سرودهای روز معلم آفریده است. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود سپاس معلم)

صدای سرودهای روز معلم!

کاور آهنگ آموزگارسرود «آموزگار» را معاونت فرهنگی هنری آموزش و پرورش تولید کرده است. آموزگار، از آن دسته از سرودهای روز معلم است که بزرگسالان در قالب گروه کُر می‌خوانند. شعر این اثر را شاعر معروف کودک و نوجوان، جعفر ابراهیمی سروده است. (دانلود و مشاهده سرود آموزگار)

 

کاور سرود باغبانسرود «باغبان» را هم معاونت فرهنگی هنری آموزش و پرورش به مناسبت هفته معلم تولید کرده است. شاعر این سرود، برای قدردانی از مقام معلم، به تشبیه‌ها و توصیف‌های طبیعت‌گرا می‌پردازد. (دانلود سرود باغبان)

 

 

کاور سرود ای معلم خوبمسرود «ای معلم خوبم» را گروه کُر بزرگسالان، با صدای کودکانه می‌خوانند. شاعر این اثر هم به قدردارنی از معلم و تلاش‌های او می‌پردازد. این سرود را هم معاونت فرهنگی هنری آموزش و پرورش به مناسبت هفته معلم تولید کرده است. (دانلود سرود ای معلم خوبم)

 

 

اگر به مطالبی از این دست علاقه‌مند هستید می توانید فرم درخواست عضویت در خبرنامه تحریریه سینوا را تکمیل نمایید.

 

 

مرتضی کلوب

 

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره سینوا

سینوا (مرکز تخصصی سرود و جمع‌خوانی) یک استارت ‌آپ فرهنگی خصوصی است که به طور تخصصی بر روی ارائه انواع خدمات در حوزه سرود و جمع‌خوانی متمرکز است.

 

تحریریه سینوا، بازوی خبری – تحلیلی رسانه های سینوا در این فعالیت ها است.

ارتباط با سینوا

انتشار و ارتباط با گروه‌ها
برگزاری آموزش و رویداد
مسئول شبکه های اجتماعی
   آیکن اکانت روابط عمومی بله مرکز سینوا     آیکن اکانت روابط عمومی روبیکا مرکز سینوا     شبکه مجازی شاد    

دفتر سینوا