سرود های دهه کرامت / سالروز ولادت کریم و کریمه علیهماالسلام

سرود های دهه کرامت

به گزارش تحریریه سینوا، گروه‌های سرود، به مناسبت دهه کرامت، آثاری با سبک‌های مختلف تولید می‌کنند. تحریریه سینوا هم فهرست مفصلی از سرود های دهه کرامت را به شما معرفی می‌کند. منتظر دریافت دیدگاه شما درباره آثار هر قسمت هستیم.

سرود های دهه کرامت / میلاد امام رضا علیه‌السلام

سرود های میلاد امام رضا با اجرای بزرگسالان

سرود بدر توس، الغدیر تهران

نماهنگ سرود «بدر توس» با اجرای گروه سرود الغدیر تهران را از دست ندهید. در میان سرود های دهه کرامت که بزرگسالان اجرا می‌کنند، این نماهنگ، یکی از شادترین‌ها را به تصویر کشیده است. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود بدر توس)

 

سرود شاه پناهم بده، انوارالهدی قم

نماهنگ سرود «شاه پناهم بده» اجرای گروه هم‌آوایی انوارالهدی قم را همراه با تصاویر زائران حرم مطهر رضوی نشان می‌دهد. مرکز آوای انقلاب اسلامی، این اثر را بر اساس یک ترانه تاجیکستانیِ معروف درباره حضرت رضا علیه‌السلام ساخته است. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود شاه پناهم بده)

 

سرود امام دل ها، محمد رسول الله تهران

نماهنگ سرود «امام دل‌ها»، اجرای گروه همخوانی محمد رسول الله تهران در حرم امام رضا علیه‌السلام را به تصویر کشیده. اعضای محمد رسول الله، شعرهایی از شاعران معروف را در این اثر همخوانی می‌کنند. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود امام دل‌ها)

 

سرود مهر و ماه، امام رضا آستان قدس رضوری

نماهنگ سرود «مهر و ماه» را گروه امام رضا آستان قدس رضوی در حرم امام رضا علیه‌السلام اجرا می‌کند. این اثر دو زبانه را می‌توانیم از بهترین سرود های دهه کرامت، به صورت آکاپلا (بدون ساز) بدانیم. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود مهر و ماه)

 

آکاپلا

سرود عرش مطلا، نوای یاس تهران

نماهنگ سرود «عرش مطلا» اجرای زیبای گروه سرود نوای یاس تهران در حرم امام رضا علیه‌السلام را به تصویر می‌کشد. نوای یاس، این قطعه زیبا را به شیوه آکاپلا (بدون ساز) اجرا می‌کند. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود عرش مطلا)

 

سرود منظومه راز، طوبی ارومیه

نماهنگ سرود «منظومه راز» نماهایی از حرم مطهر رضوی را همراه با صدای گروه طوبی ارومیه نشان می‌دهد. گروه طوبی، سرود زیبای منظومه راز را به صورت آکاپلا (بدون ساز) اجرا می‌کند. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود منظومه راز)

 

سرود پابوس طوس، نوای یاس تهران

نماهنگ سرود «پابوس طوس» اجرای یکی از طولانی‌ترین سرود های دهه کرامت را به صورت آکاپلا (بدون ساز) به تصویر کشیده. این نماهنگ، اجرای گروه نوای یاس تهران را در حرم مطهر رضوی نشان می‌دهد. همخوانان، این سرود را با عرض ارادت به امام هشتم آغاز، و با تمنای ظهور از حضرت ولیعصر تمام می‌کنند. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود پابوس طوس)

 

سرود های میلاد امام رضا با اجرای نوجوانان

سرود صحن بارونی، فجر جاوید یزد

نماهنگ سرود «صحن بارونی» را گروه سرود فجر جاوید یزد به مناسبت میلاد امام رضا علیه‌السلام اجرا می‌کند. بسیاری از سرود های دهه کرامت، حال و هوای زیارت حرم رضوی را نقل می‌کنند. صحن بارونی این کار را با آهنگ و تنظیمی امروزی انجام می‌دهد. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود صحن بارونی)  

سرود شهر بهشت، اسراء تهران

نماهنگ سرود «شهر بهشت» اجرای گروه سرود اسراء تهران در حرم مطهر رضوی را به تصویر کشیده است. گروه اسراء، در این نماهنگ یکی از احساسی‌ترین سرود های دهه کرامت را درباره زیارت حضرت رضا علیه‌السلام اجرا می‌کند. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود شهر بهشت)

 

سرود زائر، مصباح بیرجند

نماهنگ سرود «زائر»، داستانی کوتاه را درباره اجرای سرودی «امام رضایی» روایت می‌کند. سرود زائر را گروه مصباح بیرجند اجرا می‌کنند. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود زائر)

 

 

سرود ضامن آهو، نجم الثاقب بادوله

نماهنگ سرود «ضامن آهو» نماهایی از حرم مطهر رضوی و زائرانش را همراه با صدای گروه نجم‌الثاقب بادوله نشان می‌دهد. در سرود ضامن آهو یکی از صمیمانه‌ترین گفتگوهای سرود های دهه کرامت را با امام رضا علیه‌السلام می‌شنویم. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود ضامن آهو)

سرود نسیم رضوان، ولیعصر مشهد

نماهنگ سرود «نسیم رضوان» خاطره‌ها و گفتگوهای یک زائرِ نوجوان حرم شمس‌الشموس با امام رضا علیه‌السلام را به تصویر کشیده. نسیم رضوان را گروه سرود حضرت ولی عصر مشهد با همراهی تک‌خوان اجرا می‌کند. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود نسیم رضوان)

 

سرود دست نوازش خدا، شمس ولایت تهران

نماهنگ سرود «دست نوازش خدا»، صدای گروه شمس ولایت تهران را با نماهایی از حرم امام رضا علیه‌السلام ترکیب کرده. این سرود، صفات و کرامت‌های امام رضا علیه‌السلام را با آهنگی آرام و دلنشین به گوش شنونده می‌رساند. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود دست نوازش خدا)

 

شادی مراسم و جشن‌ها

سرود هر چه دارم از تو دارم، ساکنان آسمان پیشوا

نماهنگ سرود «هر چه دارم از تو دارم»، شادی مراسم و جشن‌های میلاد امام رضا علیه‌السلام‌ را به تصویر می‌کشد. سرود این اثر هم گفتگویی صمیمانه با شمس‌الشموس علیه‌السلام را با اجرای گروه ساکنان آسمان پیشوا به گوش ما می‌رساند. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود هر چه دارم از تو دارم)

 

دفتر موسیقی و سرود و باشگاه سرود!

سرود دلتنگی، بدریون تهران

نماهنگ سرود «دلتنگی» را دفتر موسیقی و سرود صدا و سیما تهیه و تولید کرده است. گروه بدریون تهران در این اثر، از زیباترین سرود های دهه کرامت درباره زیارت حرم رضوی را اجرا می‌کند. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود دلتنگی)

 

سرود آسمان هشتم، طاها لارستان

نماهنگ سرود «آسمان هشتم» را باشگاه سرود بسیج تهیه و تولید کرده است. این اثر، اجرای گروه سرود طاها لارستان را در حرم مطهر رضوی به تصویر می‌کشد. آسمان هشتم از فایده‌ها و اثرهای معنوی زیارت امام رضا علیه‌السلام می‌گوید. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود آسمان هشتم)

 

گروه آوای احسان

سرود می خوام برم امام رضا، آوای احسان تهران

نماهنگ سرود «می‌خوام برم امام رضا» شوق زیارت امام رضا علیه‌السلام را در یک نوجوان به تصویر می‌کشد. این اثر را تک‌خوان گروه آوای احسان تهران، با همراهی اعضای این گروه اجرا می‌کند. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود می‌خوام برم امام رضا)

 

سرود دنیای عاشقا، آوای احسان تهران

نماهنگ سرود «دنیای عاشقا» اجرای گروه آوای احسان تهران را در جوار امامزاده حمیده خاتون تهران به تصویر می‌کشد. شعر دنیای عاشقا در حرم رضوی زیارت کربلا را هم از امام رضا علیه‌السلام‌ می خواهد! (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود دنیای عاشقا)

 

رهبر انقلاب و شهید سلیمانی

خورشید کرامت، شمیم آسمان اردکان

نماهنگ سرود «خورشید کرامت» از سخاوت و رأفت حضرت شمس‌الشموس می‌گوید! این اثر، نماهایی از حضور رهبر معظم انقلاب و شهید قاسم سلیمانی را در حرم مطهر رضوی به تصویر می‌کشد. خورشید کرامت، یکی از شادترین سرود های دهه کرامت را، گروه سرود شمیم آسمان اردکان اجرا می‌کند. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود خورشید کرامت)

 

گروه بچه‌های جزیره قشم

سرود رضا جان، امام حسن مجتبی

نماهنگ سرود «رضا جان» اجرای این سرود را بوسیله بچه‌های قشم، در طبیعت این جزیره نشان می‌دهد. این سرود را گروه امام حسن مجتبی با تنظیمی دلنشین و شعری عاشقانه درباره زیارت امام رضا علیه‌السلام اجرا می‌کند. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود رضا جان)  

 

همخوانی چند گروه

سرود سفره داران کرامت، گروه های سرود قم

نماهنگ سرود «سفره داران کرامت» اجرا و همخوانی چند گروه سرود را به مناسبت میلاد حضرت رضا علیه‌السلام نشان می‌دهد. در این اثر گروه‌های انصارالحجه، رهروان ولایت، ترنم ولایت، سفیران کریمه حرم حضرت معصومه، سفیران کریمه، ولایت، آوای منتظران و رایت‌الهدی، اثر همخوانی می‌کنند. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود سفره داران کرامت)

 

کرونا!

سرود نسیم بهشت، فدائیان ولایت مشهد

نماهنگ سرود «نسیم بهشت» داستانی را کوتاه را درباره اجرای آنلاین یک سرود، در روزهای شیوع کرونا روایت می‌کند. در پایان این اثر دعا برای اجرای سرود در حرم حضرت رضا علیه‌السلام را می‌شنویم. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود نسیم بهشت)

 

سرود زائر، مصباح بیرجند

نماهنگ سرود «زائر» داستانی کوتاه درباره زیارت حضرت رضا علیه‌السلام در روزهای شیوع کرونا را نقل می‌کند. این اثر را گروه سرود مصباح بیرجند اجرا می‌کند. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود زائر)

 

یک داستان واقعی!

سرود سلطان کرم، نصر بشرویه

نماهنگ سرود «سلطان کرم» داستانی واقعی را درباره یک جوان محکوم به اعدام روایت می‌کند. این اثر را گروه سرود نصر بشرویه اجرا می‌کند. در میان سرود های دهه کرامت که به شما معرفی می‌کنیم، فقط سلطان کرم یک داستان واقعی را روایت می‌کند. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود سلطان کرم)

 

سه زبانه

سرود امام رضا، آوای مهر طاها اصفهان

نماهنگ سرود «امام رضا» را کانون تخصصی سرود استان اصفهان ساخته است. سازندگان، در ساخت این اثر، از تیتراژ سریال «ولایت عشق» و سرود معروف «رضا رضا» الهام گرفته‌اند. سرود امام رضا را گروه آوای مهر طاها اصفهان همراهِ یک تک‌خوانی خوب و زیبا اجرا می‌کند. این اثر در میان سرود های دهه کرامتِ سه‌زبانه جای می‌گیرد. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود امام رضا)

 

سرود امام مهربانی، شمیم ولایت فسا

نماهنگ سرود «امام مهربانی» اجرای گروه سرود شمیم ولایت فسا در حرم مطهر رضوی به تصویر کشیده است. در این قطعه، ما یکی از سرود های دهه کرامت را به سه زبان فارسی و انگلیسی و عربی می‌شنویم. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود امام مهربانی)

 

لُری

سرود شکوه رضوان، آوای انقلاب لرستان

نماهنگ سرود «شکوه رضوان» اجرای یکی از سرود های دهه کرامت با گویش محلی (لُری) را نشان می‌دهد. در این اثر، گروه آوای انقلاب لرستان، شکوه رضوان را در حرم امام رضا علیه‌السلام اجرا می‌کند. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود شکوه رضوان)   

 

آکاپلا

سرود امام رضا، رهپویان آفتاب سمنان

نماهنگ سرود «امام رضا» را گروه رهپویان آفتاب سمنان اجرا می‌کند. این اثر، اجرای یکی از سرود های دهه کرامت را به صورت آکاپلا (بدون ساز) به تصویر می‌کشد. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود امام رضا)

همراهی نوجوانان و بزرگسالان

سرود قله حاجات، کریم اهل بیت آباده

نماهنگ سرود «قله حاجات» داستانی کوتاه را درباره اجرای سرود با موضوع امام رضا علیه‌السلام روایت می‌کند. این اثر را نوجوانان و بزرگسالان گروه کریم اهل بیت آباده همخوانی می‌کنند. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود قله حاجات)

 

سرود باغ بهشتی، ولیعصر مشهد

نماهنگ سرود «باغ بهشتی» اجرای گروه ولیعصر مشهد را به تصویر می‌کشد. باغ بهشتی یکی دیگر از سرود های دهه کرامت با همخوانی نوجوانان و بزرگسالان است. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود باغ بهشتی)

 

سرود به حرم دل بستم، الغدیر تهران

نماهنگ سرود «به حرم دلبستم» اجرای گروه الغدیر تهران در حرم مطهر رضوی را نشان می‌دهد. شعر به حرم دلبستم، به گفتگویی صمیمانه با حضرت رضا علیه‌السلام پرداخته است. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود به حرم دلبستم)

 

سرود هشتمین خورشید، مرصاد تهران

نماهنگ سرود «هشتمین خورشید» نماهایی از حرم مطهر رضوی را همراه با صدای گروه تواشیح مرصاد تهران نشان می‌دهد. هشتمین خورشید از معدود سرود های دهه کرامت است که به شادی روزهای دهه کرامت می‌پردازند. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود هشتمین خورشید)

 

سرود ایران زیر سایه خورشید، نسیم رحمت تهران

نماهنگ سرود «ایران زیر سایه خورشید» را می‌توانیم از بهترین آثار دهه کرامت بدانیم. سرود زیبای ایران زیر سایه خورشید را هم گروه آوای مهر طاها اصفهان اجرا می‌کند. آهنگ و تنظیم جذاب این اثر، ما را به یاد سرود های دهه شصت می‌اندازد. نماهنگ ایران زیر سایه خورشید هم «مواجهه مردم با پرچم حرم حضرت رضا علیه‌السلام» را به تصویر کشیده است. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود ایران زیر سایه خورشید)

 

سرود امام مقدس، نجم الثاقب تهران

نماهنگ سرود «امام مقدس» همخوانی این سرود را بوسیله دخترها و پسرهای کودک یا نوجوان به تصویر می‌کشد. امام مقدس را گروه نجم‌الثاقب تهران اجرا می‌کند. این اثر را می‌توانیم یکی از احساسی‌ترین و بهترین سرود های دهه کرامت به حساب آوریم. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود امام مقدس)

 

میدان نقش جهان اصفهان

سرود رویای حرم، رهپویان حرم اصفهان

نماهنگ سرود «رویای حرم»، اجرای گروه رهپویان حرم اصفهان با همراهی و تکخوانی علی فتاحی را به تصویر می‌کشد. رهپویان حرم این اثر را بر خلاف بسیاری از سرود های دهه کرامت، در میدان نقش جهان اصفهان اجرا می‌کند. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود رویای حرم)

 

سلام فرمانده!

سرود حضرت دریا، انصارالمهدی اصفهان

نماهنگ سرود «حضرت دریا» نماهایی از حرم رضوی را همراه با صدای یکی از خاص‌ترین سرود های دهه کرامت، نشان می‌دهد. حضرت دریا را می‌توانیم به دلیل اجرا با آهنگ سرود سلام فرمانده یکی از خاص‌ترین سرود های میلاد امام هشتم بدانیم. این اثر را گروه انصارالمهدی اصفهان اجرا می‌کند. (دانلود نماهنگ سرود حضرت دریا)

 

 

لطفا نظر خودتان را درباره سرود های میلاد امام رضا علیه‌السلام، در قسمت «دیدگاه» در پایین این صفحه بنویسید و برای ما ارسال کنید.

 

سرود های دهه کرامت / میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها

سرود های میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها با اجرای بزرگسالان

سرود سر اعطینا، میعاد قم

نماهنگ سرود «سرّ اعطینا» تصاویر حرم کریمه اهل بیت را همراه با نوای گروه میعاد قم نشان می‌دهد. گروه میعاد، این سرود را بدون همراهی ساز با نوایی آشنا و زیبا در دستگاه سه گاه اجرا می‌کند. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود سرّ اعطینا)

 

سرود دختر آسمونی، الغدیر تهران

نماهنگ سرود «دختر آسمونی» اجرای گروه سرود الغدیر تهران را درباره حضرت معصومه سلام الله علیها به تصویر می‌کشد. اینبار هم در میان سرود های دهه کرامت با اجرای بزرگسالان، گروه الغدیر یکی از شادترین‌ها را همخوانی می‌کنند. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود دختر آسمونی)

 

سرود الگوی دختران جوان، منتخب دفتر آیت الله موسوی

نماهنگ سرود «الگوی دختران جوان» داستانی کوتاه درباره هدیه کریمه اهل بیت برای یک دختر را به تصویر می‌کشد. شعر این اثر را مرتضی آل کثیر به زبان‌های فارسی و عربی سروده است. الگوی دختران جوان، از زیباترین سرود های دهه کرامت است که که خواهر حضرت رضا را الگوی دختران جوان می‌داند! (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود الگوی دختران جوان)

 

سرود دختر باران، رضوان قم

نماهنگ سرود «دختر باران» را گروه سرود رضوان قم بدون همراهی ساز، اجرا می‌کند. دختر باران، به بانوی کرامت سلام کرده و از شوق زیارت ملیکه مهربان قم سخن می‌گوید. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود دختر باران)

 

سرود فدای دختر، حسن کاتب

نماهنگ سرود «فدای دخترم»، اجرای حسن کاتب با همراهی گروه کُر، در حرم بانوی کرامت را به تصویر کشیده است. کاتب و گروه کُر، فدای دخترم را که از شادترین سرود های دهه کرامت است، به زبان‌های فارسی و عربی می‌خوانند. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود فدای دخترم)

 سرود های میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها با اجرای نوجوانان

سرود نگین قم، کریم اهل بیت آباده

نماهنگ سرود «نگین قم»، اجرای گروه سرود کریم اهل بیت آباده را به تصویر می‌کشد. نگین قم هم از آن دسته از سرود های دهه کرامت است که به سالروز میلاد کریمه اهل بیت اشاره می‌کند. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود نگین قم)

 

سرود بهشت خدا، میثاق قم

نماهنگ سرود «بهشت خدا»، اجرای گروه میثاق قم در حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها را نشان به تصویر می‌کشد. گروه میثاق، این سرود را با زبان‌های فارسی و عربی همخوانی می‌کند. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود بهشت خدا)

 

سرود ملیکه قم، سفیران کریمه اهل بیت قم

نماهنگ سرود «ملیکه قم»، یکی از بهترین سرود های دهه کرامت را همراه با داستانی کوتاه، به تصویر کشیده است. ترکیب شعر، آهنگ و تنظیم استادانه این سرود، آن را شنیدنی کرده است. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود ملیکه قم)

 

سرود تبرک حضور، سفیران کریمه اهل بیت قم

نماهنگ سرود «تبرک حضور» را آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها تهیه کرده است. سرود تبرک حضور را گروه سفیران کریمه اهل بیت قم به صورت آکاپلا (بدون ساز) اجرا می‌کند. شعر این اثر، شکل‌گیری و تداوم انقلاب اسلامی را مرهون حضور کریمه اهل بیت در شهر قم می‌داند. نماهنگ این اثر هم نماهایی از نبرد و نیایش شهید قاسم سلیمانی را به تصویر کشیده است. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود تبرک حضور)

 

سرود همسایه، انصارالحجه قم

نماهنگ سرود «همسایه» اجرای گروه سرود انصارالحجة قم در حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها را به تصویر می‌کشد. همسایه با لحنی آرام و دلنشین، با کریمه اهل بیت صحبت کرده و از کرامت و مهربانی ایشان می‌گوید! (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود همسایه)

 

 

لطفا نظر خودتان را درباره سرود های میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها، در قسمت «دیدگاه» در پایین این صفحه بنویسید و برای ما ارسال کنید.

 

سرود های دهه کرامت / کریم و کریمه

سرود نورین، علی اکبر فلاحی، مهدی باوی

نماهنگ سرود «نورین» همخوانی علی‌اکبر فلاحی و مهدی باوی با همراهی گروه کُر را به تصویر کشیده است. فلاحی و باوی در این اثر، یکی از شادترین سرود های دهه کرامت را درباره حضرت رضا علیه‌السلام و حضرت معصومه سلام‌الله علیها اجرا می‌کنند. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود نورین)

 

سرود خورشید هشتم، محمد رسول الله تهران

نماهنگ سرود «خورشید هشتم» اجرای گروه محمد رسول الله تهران را در حرم‌های حضرت رضا و حضرت معصومه علیهماالسلام به تصویر کشیده. گروه محمد رسول الله، سرود خورشید هشتم را با الهام از نواهای آشنای محلی موسیقی ایرانی اجرا می‌کند. (دانلود نماهنگ سرود خورشید هشتم)

 

سرود راه بهشت، منادیان بصیرت رشت

نماهنگ سرود «راه بهشت» را سپاه ناحیه مرکزی رشت با اجرای گروه منادیان بصیرت رشت تولید کرده است. شعر این اثر، مسیر حرم حضرت معصومه تا حرم امام رضا علیهماالسلام را به «راه بهشت» تشبیه می‌کند. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود راه بهشت)

 

سرود از جنس باران، نجم الثاقب بادوله

نماهنگ سرود «از جنس باران» بازخوانی گروه نجم‌الثاقب بادوله از این سرود را با نماهایی از حرم شمس‌الشموس ترکیب کرده. این اثر از آن دسته از سرود های دهه کرامت است که بطور مستقیم به میلاد کریم و کریمه اشاره می‌کند! (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود از جنس باران)

سرود های روز دختر

سرود دختر، بانوان رستا

نماهنگ سرود «دختر» را گروه بانوان رستا به مناسبت روز دختر اجرا می‌کند. گروه رستا، در این قطعه، یکی از متفاوت‌ترین و البته شادترین سرود های دهه کرامت را همراه دف نوازی اجرا می‌کنند. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود دختر)

 

سرود رو به دریا، آوای مهر طاها اصفهان

نماهنگ سرود «رو به دریا» داستانی کوتاه، درباره به گلراز شهدا رفتنِ یک گروه سرود دخترانه را روایت می‌کند. سرود این اثر را اعضای گروه آوای مهر طاها اصفهان، با صدایی دخترانه، همخوانی می‌کنند. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود رو به دریا)

 

سرود دختر ایران، گروه کر، جاوید عسکری

نماهنگ سرود «دختر ایران» را دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش تهیه و منتشر کرده است. دختر ایران، از سرود های دهه کرامت، مناسب برای روز دختر است که گروه کُر آن را می‌خواند. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود دختر ایران)

 

ایراندخت، دختران انقلاب ورامین

نماهنگ سرود «ایراندخت» نماهایی از حضور دختران فعال، در پارک بانوان را به تصویر کشیده است. این اثر داستانی کوتاه را هم در اینباره روایت می‌کند. سرود شاد ایراندخت را گروه دختران انقلاب ورامین به مناسبت روز دختر می‌خواند. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود ایراندخت)

سرود دنیای دخترونه، دختران خورشید مشهد

نماهنگ سرود «دختران خورشید» را می‌توانیم از خاص‌ترین سرود های دهه کرامت و روز دختر بدانیم. اعضای گروه دختران خورشید مشهد که در مسابقه تلویزیونی عصر جدید حرکات نمایشی اجرا کرده بودند این سرود را می‌خوانند. نماهنگ این سرود هم قسمت‌هایی از تمرین‌های ورزشی دختران خورشید را به تصویر کشیده است. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود دختران خورشید)

کودکانه

سرود نغمه نقاره ها، زهرا صفری، زینب صفری

نماهنگ سرود «نغمه نقاره‌ها» را خانه سرود و موسیقی بسیج، با همخوانی دو کودک و همراهی گروه کُر ساخته است. در نغمه نقاره‌ها، «زهرا» و «زینب»، یکی از کودکانه‌ترین سرود های دهه کرامت را می‌خوانند. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود نغمه نقاره‌ها)

 

سرود یاس بهشتی، دختران آفتاب البرز

نماهنگ سرود «یاس بهشتی»، همخوانی گروه سرود دختران آفتاب البرز را به مناسبت روز دختر به تصویر کشیده است. دختران آفتاب این سرود را با صدا و لحنی کودکانه اجرا می‌کنند. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود یاس بهشتی)

 

سرود دختران آفتاب، شمیم آسمان اردکان

نماهنگ سرود «دختران آفتاب»، یکی از کودکانه‌ترین اجراهای سرود های دهه کرامت را نشان می‌دهد. گروه سرود شمیم آسمان اردکان، این اثر را به مناسبت میلاد کریمه اهل بیت همخوانی و اجرا می‌کنند. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود دختران آفتاب)

شاهچراغ و امامزاده صالح

سرود شاهچراغ، محمد رسول الله تهران

نماهنگ سرود «شاهچراغ»، اجرای گروه محمد رسول الله تهران را در شاهچراغ شیراز نشان می‌دهد. اعضای محمد رسول الله این اثر را درباره حضرت احمد ابن موسی برادر امام هشتم علیهماالسلام اجرا می‌کنند. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود شاهچراغ)

 

سرود سیدناالصالح، محمد رسول الله تهران

نماهنگ سرود «سیدنا الصالح» هم اجرای گروه محمد رسول الله تهران را اینبار در امامزاده صالح شمیران به تصویر کشیده. همخوانان این گروه، سرود سیدنا الصالح را درباره حضرت صالح ابن موسی، دیگر برادر امام رضا علیه‌السلام می‌خوانند. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود سیدنا الصالح)

آثار صوتی

سرود دخیل، آیه های باران سمنان

سرود «دخیل» را گروه آیه‌های باران سمنان اجرا می‌کند. این اثر، گفتگویی صمیمی و آرام را با حضرت رضا علیه‌السلام به گوش شنونده می‌رساند. (دانلود سرود دخیل)

 

 

 

سرود دریای کرامت، آیه های باران سمنان

سرود «دریای کرامت» را هم گروه آیه‌های باران سمنان اجرا می‌کند. دریای کرامت، با لحنی آرام، به دلتنگی‌های زائران حرم حضرت رضا علیه‌السلام و کرامت ایشان می‌پردازد. (دانلود سرود دریای کرامت)

 

 

سرود آینه هشتم، یاقوت اصفهان

سرود «آینه هشتم»  از سرود های دهه کرامت است که غم و شادی زائران شمس‌الشموس را با هم تداعی می‌کند. این اثر جذاب را اعضای گروه سرود یاقوت اصفهان همخوانی می‌کنند. (دانلود سرود آینه هشتم)

 

 

سرود دختر، فرزندان ایران تهران

سرود «دختر» را می‌توانیم در بین سرود های دهه کرامت و روز دختر، شادترین بدانیم. این اثر خوب و جذاب را گروه سرود فرزندان ایران اجرا می‌کنند. (دانلود سرود دختر)

 

 

 

 

لطفا نظر خودتان را درباره آثار قسمت‌های «کریم و کریمه»، «روز دختر»، «کودکانه»، «شاهچراغ و امامزاده صالح» و «آثار صوتی» در قسمت «دیدگاه» در پایین این صفحه بنویسید و برای ما ارسال کنید.

 

 

اگر به مطالبی از این دست علاقه‌مند هستید می توانید فرم درخواست عضویت در خبرنامه تحریریه سینوا را تکمیل نمایید.

 

 

مرتضی کلوب

 

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره سینوا

سینوا (مرکز تخصصی سرود و جمع‌خوانی) یک استارت ‌آپ فرهنگی خصوصی است که به طور تخصصی بر روی ارائه انواع خدمات در حوزه سرود و جمع‌خوانی متمرکز است.

 

تحریریه سینوا، بازوی خبری – تحلیلی رسانه های سینوا در این فعالیت ها است.

ارتباط با سینوا

انتشار و ارتباط با گروه‌ها
برگزاری آموزش و رویداد
مسئول شبکه های اجتماعی
   آیکن اکانت روابط عمومی بله مرکز سینوا     آیکن اکانت روابط عمومی روبیکا مرکز سینوا     شبکه مجازی شاد    

دفتر سینوا