سرودهای نیمه شعبان (معرفی بهترین سرودها و جمع‌خوانی‌ها با موضوع امام زمان عج)

عکس شاخص لیست پخش نیمه شعبان

به گزارش تحریریه سینوا، ۲۷ ام اسفندماه، سالروز ولادت امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف است. به همین مناسبت تعدادی از سرودهای نیمه شعبان را همراه با لینک دانلود به خوانندگان عزیز تحریریه معرفی می‌کنیم.

دعای سلامتی و فرج امام زمان (عج)

معرفی سرودهای نیمه شعبان را با «دعای فرج» شروع می‌کنیم! این دعا را بیشتر با نام «الهی عظم البلا» می‌شناسیم. در ابتدای دعای فرج، از «بزرگی بلاها» به خدا می‌گوییم. و در انتهای آن، با ندای «یا صاحب‌الزمان»، با لحنی ملتمسانه، از امام زمان علیه‌السلام می‌خواهیم که به فریادمان برسد.

قطعه تواشیح دعای فرج، با اجرای انوار الهدی

گروه انوارالهدی از استان قم، دعای فرج را در قالب یکی از تاثیرگذارترین و مناسب‌ترین همخوانی‌های آن، اجرا کرده است. (دانلود اثر)

خوشنویسی یا مولانا یا صاحب الزمان

نماهنگ تواشیح دعای فرج

گروه همخوانی محمّد رسول الله هم، در قالب نماهنگ، اجرای هنرمندانه‌ای از دعای فرج را در حرم مطهر رضوی، به تصویر کشیده است. (دانلود و مشاهده اثر)

 

 

سرودهای نیمه شعبان و شهید سلیمانی

نماهنگ سرود در رکاب منجی، به خونخواهان شهید سلیمانی دو خبر خوب می‌دهد. مهدی موعود به زودی و در روزی زیبا ظهور می‌کند، درحالیکه در صف اول سربازانش، حاج قاسم ایستاده است. موسیقی این اثر که از موسیقی عربی الهام گرفته، سیر تاریخی حوادث منطقه غرب آسیا را یادآوری می‌کند. (دانلود و مشاهده اثر)

 

 

اجراهای بدون سازِ (آکاپلا) سرودهای نیمه شعبان

سرود در مسجد جمکران

نماهنگ سرود شوق روزگار تو

گروه نوای یاس، سرود شوق روزگار تو را بدون ساز، اما بسیار هنرمندانه و پرکشش اجرا کرده است. سازندگان و خوانندگان این سرود، گفتگوی عاشقانه زیبایی را با امام زمان علیه‌السلام ساخته و پرداخته اند. «آوای عشق و دوری» خلاصه‌ای از محتوای این سرود زیباست. (دانلود و مشاهده اثر)

نماهنگ سرود رویای وصال

«شادمانی نیمه شعبان»، «شِکوه از ظلم و بی‌عدالتی» و «طلب دعا برای جوانان ایرانی» را در رویای وصال، ببینید و بشنوید. گروه نوای یاس، این سرودِ بدون ساز را طوری اجرا کرده که در آن نیازی به نوازندگی احساس نمی‌کنیم. رویای وصال از زیباترین سرودهای نیمه شعبان است. (دانلود و مشاهده اثر)

نماهنگ سرود خورشید هدایت

گروه تواشیح مسک اصفهان، سرود خورشید هدایت را با شعرهای عربی و فارسی اجرا کرده‌ است. سازندگان این سرود، اثری خلق کرده اند که شنیدنش برای بزرگسالان جذاب‌تر است. سازندگان نماهنگ سرود خورشید هدایت هم تصاویری از فیلم ایرانی «محمّد رسول الله» را در آن بکار برده اند. (دانلود و مشاهده اثر)

 نماهنگ سرود بود و هست

سرود بود و هست، خالی از افکت‌های صوتی نیست؛ اما می‌توانیم آن را در دسته سرودهای بدون ساز قرار دهیم. گروه سرود ندبه تهران، این سرود را به مناسبت نهم ربیع‌الاول، سالروز آغاز امامت امام زمان تولید کرده است. اما شعر این اثر تناسب خوبی با «نیمه شعبان» هم دارد. شاعر نماهنگ سرود بود و هست، بیشتر از هر چیزی، بر رابطه «مذهب شیعه» با «ظهور منجی» تأکید کرده است. (دانلود و مشاهده اثر)

 

 

سرودهای نیمه شعبان با اجرای نوجوانان

سرود عطر ریحون امام زمان

نماهنگ سرود صدای پای خورشید / ترکیب هنرمندانه غم و امید در سرودهای نیمه شعبان

گروه‌های معراج و بچه‌های آسمان از اصفهان، نماهنگ سرود صدای پای خورشید را در مسجد مقدس جمکران اجرا کرده‌اند. این سرود، با شعر و آهنگ و تنظیم صمیمی و زیبایش، ترکیب هنرمندانه‌ای است از «غم دوری» و «امید وصال». (دانلود و مشاهده اثر)

نماهنگ سرود تعبیر رویا

سرود تعبیر رویا را گروه سرود اسراء از تهران اجرا اکرده است. نماهنگ این سرود زیبا، در همراهی با شعرش، مهربانی و دلسوزی امام زمان نسبت به «همه» را به تصویر می‌کشد. (دانلود و مشاهده اثر)

نماهنگ سرود خورشید / کرونا و سرودهای نیمه شعبان

گروه سرود وصال تهران، سرود خورشید را با محتوای «گفتگوی دردمندانه و عاشقانه» با امام زمان علیه‌السلام، اجرا کرده است. اما مرکز موسیقی «ماوا» نماهنگ این سرود را برای تشویق مردم به ماندن در خانه در ایام اوج همه گیری کرونا ساخته. با این حال، ما، دیدن و شنیدن این سرود را، که از آثار برتر سرودهای نیمه شعبان است، پیشنهاد می‌کنیم. (دانلود و مشاهده اثر)

نماهنگ سرود عطر ریحون

گروه سرود میثاق یزد، سرود عطر ریحون را در سال ۱۴۰۰ اجرا کرده است. این سرود و نماهنگ آن، همزمانی نیمه شعبان با روزهای منتهی به آغاز فصل بهار را تداعی می‌کند. (دانلود و مشاهده اثر)

نماهنگ سرود به یاد او

نوجوانان گروه میعاد یزد، سرود به یاد او را با شعری از قاسم صرافان، به مناسبت نیمه شعبان، همخوانی کرده‌اند. شاعر این سرود، از «اخلاق خوب» و «بهار» تا «شهادت» و « آزادی قدس» را در شعر خود آورده است. تنظیم‌کننده موسیقی این سرود نیز، در سازبندی، هم به «لطافت و اخلاق خوب» توجه کرده و هم به نشانه‌های «حماسه». (دانلود و مشاهده اثر)

نماهنگ سرود خوش عهدی

سرود خوش عهدی را گروه سرود حامیان ولایت خوزنین اجرا کرده است. در ابتدای نماهنگ این سرود، صدای مقام معظم رهبری که به «حرکت در جهت ظهور» توصیه می‌کنند، شنیده می‌شود. خوش عهدی برای «تداوم نهضت خمینی» و «سلامتی رهبر معظم انقلاب تا انقلاب مهدی» دعا می‌کند. (دانلود و مشاهده اثر)

نماهنگ سرود شب‌های انتظار

سرود شب‌های انتظار را دو نوجوان از گروه سرود آوای احسان تهران اجرا کرده‌اند. شب‌های انتظار، بیشتر از همه سرودهای نیمه شعبان که معرفی کرده‌ایم، با کلیدواژه «بَرگَرد»، با امام زمان، عاشقانه، گفتگو می‌کند. (دانلود و مشاهده اثر)

 

نماهنگ سرود بهار مهدوی

گروه مرآت از شهرستان بهار استان همدان، سرود بهار مهدوی را اجرا کرده است. نماهنگ و موسیقی و شعر این اثر، تناسب خوبی با همزمانی «نیمه شعبان» و «روزهای منتهی به بهار» دارد. (دانلود و مشاهده اثر)

نماهنگ سرود امام عشق

گروه سرود رهپویان احلی من العسل، نماهنگ امام عشق را در طبیعت بهاری اجرا کرده است. این سرود، «مهدویت»، «عشق به اهل بیت»، «حماسه» و «بهار» را به گوش شنونده می‌رساند. نماهنگ این اثر هم تناسب خوبی با همزمانی «نیمه شعبان» و «روزهای منتهی به بهار» دارد. (دانلود و مشاهده اثر)

نماهنگ سرود مدح موعود

گروه آوای منتظران ظهور اصفهان، نماهنگ سرود مدح موعود را در میان شکوفه‌های بهاری اجرا کرده است. نماهنگ، شعر و ملودی آشنای آهنگ و تنظیم این سرود، «شادی جشن نیمه شعبان در روزهای منتهی به بهار» را تداعی می‌کند. (دانلود و مشاهده اثر)

سرود حضرت بهار

گروه نسیم صبا لردگان در سرود حضرت بهار  با آهنگی آشنا در دستگاه همایون، به همسرایی «انتظار منجی» پرداخته است. (دانلود اثر)

 

 

سرودهای نیمه شعبان با اجرای جوانان

عکس سرود سربازان گمنام امام زمان

سرود «بی نشون‌ها» درباره وزارت اطلاعات

ایرانی‌ها، روز نیمه شعبان را، به نام سربازان گمنام امام زمان هم نامگذاری کرده‌اند. سازندگان موسیقی و سرودهای نیمه شعبان، کمتر به این مناسبت که درباره نیروهای امنیتی گمنام است، پرداخته‌اند. گروه ابناءالاحرار بیرجند به این مناسبت، نماهنگ و سرودی درباره مجاهدت‌های بی نام و نشان نیروهای امنیتی اجرا کرده است. (دانلود و مشاهده اثر)

نماهنگ سرود اشتیاق

سرود اشتیاق، یکی از پرطرفدارترین و معروف‌ترین سرودهای نیمه شعبان است. خانه موسیقی و سرود بسیج، این سرود را با اجرای دو تکخوان و گروه همخوانی، تولید کرده است. نماهنگ این سرود، داستانی کوتاه را درباره جشن‌های نیمه شعبان به تصویر می‌کشد. (دانلود و مشاهده اثر)

 

 

سرودهای نیمه شعبان به زبان‌های انگلیسی و عربی

نصب تابلوی سرود یا صاحب الزمان

نماهنگ سرود The Saviour (منجی)

گروه نبی اکرم صلی الله علیه و آله و سلم تهران سرود The Saviour (منجی) را به زبان انگلیسی اجرا کرده است. محتوای شعر این سرود را می‌توان در عبارت «بازگو کردن ظلم ستمگران و دعا برای ظهور منجی» خلاصه کرد. سازندگان نماهنگ این سرود، ترجمه فارسی شعر آن را هم به تصویر کشیده‌اند. (دانلود و مشاهده اثر)

نماهنگ سرود مدال خدمت به زبان‌های عربی و انگلیسی و فارسی

گروه زهرائیون اهواز، سرودهای زیبایی اجرا کرده است. مدال خدمت یکی از آثار این گروه است که آن را به زبان‌های عربی و انگلیسی و فارسی اجرا کرده‌اند. موسیقی و سازبندی عربی مدال خدمت، آن را به یکی از جذاب‌ترین و شادترین سرودهای نیمه شعبان تبدیل کرده است. (دانلود و مشاهده اثر)

 

سرودهای نیمه شعبان با اجرای دختران

بوسیدن دست مادر در سرود انتظارگروه دختران نور البرز با همراهی گروه‌هایی از شهرهای یزد و گرگان سرود ماه شب یلدا را اجرا کرده است. سازندگان ماه شب یلدا آن را به مناسبت شب یلدا تولید کرده‌اند. اما شنیدن آن به مناسبت نیمه شعبان هم خالی از لطف نیست. نماهنگ این سرود، داستانی کوتاه درباره اجرای آن را در مسجد مقدس جمکران، به تصویر کشیده است. (دانلود و مشاهده اثر)

 

 

 اگر به مطالبی از این دست علاقه‌مند هستید می توانید فرم درخواست عضویت در خبرنامه تحریریه سینوا را تکمیل نمایید.

 

 

مرتضی کلوب

 

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره سینوا

سینوا (مرکز تخصصی سرود و جمع‌خوانی) یک استارت ‌آپ فرهنگی خصوصی است که به طور تخصصی بر روی ارائه انواع خدمات در حوزه سرود و جمع‌خوانی متمرکز است.

 

تحریریه سینوا، بازوی خبری – تحلیلی رسانه های سینوا در این فعالیت ها است.

ارتباط با سینوا

انتشار و ارتباط با گروه‌ها
برگزاری آموزش و رویداد
مسئول شبکه های اجتماعی
   آیکن اکانت روابط عمومی بله مرکز سینوا     آیکن اکانت روابط عمومی روبیکا مرکز سینوا     شبکه مجازی شاد    

دفتر سینوا