سرود های شب قدر / آهنگ‌ها و نماهنگ‌‌های سرود و جمع خوانی برای شب های قدر

عکس شاخص لیست پخش سرودهای شب قدر

به گزارش تحریریه سینوا، پرداختن هنر به ارزش و فرصت شب قدر، جان‌های ما را از برکات این شب بزرگ، بهره‌مندتر می‌سازد. سینوا هم به همین مناسبت، تعدادی از بهترین سرودهای شب قدر را در قالب نماهنگ، به شما معرفی می‌کند.

سرودهای شب قدر با زبان فارسی و عربی

عکس شاخص یا الهینماهنگ همخوانی «یا الهی» را مرکز آوای انقلاب اسلامی تولید کرده است. یا الهی، از زیباترین سرودهای شب قدر است. این اثر را خواننده سرودهای انقلابی، استاد اسفندیار قره باغی و «امیر فاتح» با همراهی گروه کُر می‌خوانند. یا الهی، به زبان‌های فارسی، عربی و آذری و با آهنگی معروف و تنظیمی هنرمندانه، با خدا سخن می‌گوید. سرهای رو به آسمان خوانندگان و همخوانان این اثر، در کنار نوازندگان آن، لحظه‌های زیبای مناجات یک گروه موسیقی را به وجود می‌آورد. (دانلود و مشاهده نماهنگ همخوانی یا الهی)

 

عکس شاخص یا خالق الخلقنماهنگ سرود «یا خالق الخلق» را گروه مدیحه سرایی الحسنین اهواز به زبان عربی اجرا می‌کند. در بین سرودهای شب قدر که به شما معرفی می‌کنیم، فقط شعر همین سرود را کاملا به عربی می‌شنوید. شاعر در این اثر، شعرش را با مطلع دعای حرز امام صادق (ع) شروع می‌کند و با طلب بخشش از خداوند، ادامه می‌دهد. این نماهنگ و سرود زیبا را حتما ببینید و بشنوید. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود یا خالق الخلق)

 

ذکر یونسیه در سرودهای شب قدر

عکس شاخص سرود روشنانماهنگ سرود «روشنا» را گروه بیان اجرا می‌کند. در این اثر دلنشین، ترکیب هنرمندانه موسیقی دستگاهی ایران و موسیقی عربی را می‌شنویم. شعر روشنا، با قطعاتی از دعای حضرت یونس، رابطه انسان با خدا، و عرض نیاز به حضرت محبوب را بیان می‌کند. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود روشنا)  

 

سرودهای شب قدر با اجرای نوجوانان

عکس شاخص بک یا اللهنماهنگ سرود «بِکَ یا الله» را گروه سرود آوای مهر طاها اصفهان اجرا می‌کند. شعر این اثر، لحظات قرآن به سر گرفتن شب زنده‌داران در شب قدر را با ذکر «بک یا الله» تداعی می‌کند. نماهنگ این سرود هم صحنه‌هایی از این مراسم را به تصویر می‌کشد. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود بِکَ یا الله)

 

عکس شاخص بخششنماهنگ سرود «بخشش» را نوجوانان گروه سرود انتظار اصفهان می‌خوانند. این اثر، تنها از خدا کمک خواستن را با بیانی عاشقانه، همراه با یک موسیقی دلنشین به گوش شنونده می‌رساند. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود بخشش)

 

یک نماهنگ خاص!

پوستر نماهنگ مناجاتی با مننماهنگ سرود «با من» را واحد تولیدات مرکز سینوا، ساخته است. در بین نماهنگ‌های سرودهای شب قدر، با من، بیشتر از همه، توجه بیینده را به تصویرِ خود جلب می‌کند. این اثر معناگرا، آثار دل‌انگیز توجه و توکل به خدا را نوید می‌دهد. گروه هم‌آوایی منتخب سینوا، با تکخوانی هادی قاسمی، سرود مناجاتی با من را اجرا می‌کند. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود با من)

 

 

اگر به مطالبی از این دست علاقه‌مند هستید می توانید فرم درخواست عضویت در خبرنامه تحریریه سینوا را تکمیل نمایید.

 

 

مرتضی کلوب

 

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره سینوا

سینوا (مرکز تخصصی سرود و جمع‌خوانی) یک استارت ‌آپ فرهنگی خصوصی است که به طور تخصصی بر روی ارائه انواع خدمات در حوزه سرود و جمع‌خوانی متمرکز است.

 

تحریریه سینوا، بازوی خبری – تحلیلی رسانه های سینوا در این فعالیت ها است.

ارتباط با سینوا

انتشار و ارتباط با گروه‌ها
برگزاری آموزش و رویداد
مسئول شبکه های اجتماعی
   آیکن اکانت روابط عمومی بله مرکز سینوا     آیکن اکانت روابط عمومی روبیکا مرکز سینوا     شبکه مجازی شاد    

دفتر سینوا