سرود های میلاد امام حسن مجتبی (ع) / نماهنگ و آهنگ سرود و جمع‌‎خوانی

عکس شاخص سرودهای میلاد امام حسن

به گزارش تحریریه سینوا، به مناسبت سالروز ولادت کریم اهل بیت، تعدادی از سرود های میلاد امام حسن (ع) را همراه با نماهنگ آنها، به شما خوانندگان گرامی معرفی می‌کنیم.

سالروز میلاد ائمه علیهم السلام، سالروز آفرینش مخلوقاتی پاک و منزه است که با نورافشانی خود، جهانی را نورانی کرده‌اند. توجه هنر و هنرمندان به این مناسبت‌ها، فرصت بهره‌مندی مناسب از زلال بیکران اخلاق و دانش این وجودهای سرشار از برکت را در اختیار ما قرار می‌دهد. در ادامه تعدادی از سرودهای ولادت امام حسن مجتبی (ع) را خدمتتان معرفی می‎‌کنیم.

سرود های میلاد امام حسن (ع) با اجرای خوانندگان

پوستر نماهنگ یوسف زیبای حجازینماهنگ «یوسف زیبای حجازی»، رسوم رمضانی ایرانیان و آئین مذهبی را با تصنیف خوانی حسام‌الدین سراج ترکیب کرده است. این تصنیف پرشور را، حسام‌الدین سراج با همراهی گروه کُر، در دستگاه چهارگاه می‌خواند. شعر این نماهنگ، ما را به بیشتر فکر کردن درباره معنی کلمه «صلح» و نام «حسن» وادار می‌کند. (دانلود و مشاهده نماهنگ یوسف زیبای حجازی)

 

پوستر نماهنگ چهره ماهنماهنگ سرود «چهره ماه» را خانه موسیقی و سرود بسیج، به صورت «موشن گرافی» تولید کرده است. در این اثر، حسین حقیقی و امید روشن‌بین به مناسبت میلاد امام حسن (ع)، مولودی خوانی می‌کنند. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود چهره ماه) 

سرودهای ولادت کریم اهل بیت با اجرای نوجوانان

پوستر نماهنگ کرامتنماهنگ سرود «کرامت»، اوصاف شخصیت والای امام حسن مجتبی (ع) را با یک موسیقی خلاقانه به تصویر می‌کشد. موسیقی سرود کرامت، تغییر‌های حال و هوای شعر این اثر را همراهی می‌کند. نماهنگ سرود کرامت را دفتر موسیقی و سرود صداوسیما، با اجرای گروه همسرایی فدائیان قائم (عج) قم تولید کرده است. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود کرامت)

 

پوستر نماهنگ سرود کریم آل طاهانماهنگ سرود «کریم آل طه» را خانه موسیقی و سرود بسیج، با اجرای گروه سرود اسراء تهران تولید کرده است. این سرود هم مثل بیشتر سرودهای میلاد امام حسن (ع) کرامت و «بی حرم» بودن ایشان را، با هم یادآوری می‌کند. نماهنگ این سرود هم، سفره رمضانیِ کرامت و احسان امام مجتبی را در قالب داستانی کوتاه به تصویر می‌کشد. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود کریم آل طه)  

 

پوستر نماهنگ سرود آسمان کرامتنماهنگ سرود «آسمان کرامت»، اجرای یکی از شادترین سرودهای میلاد امام حسن (ع) را، با کاروان شادی به تصویر می‌کشد. گروه سرود نجوا از شهر ری، در این نماهنگ، شکرانه و شادیِ عاشقانه تولد کریم اهل بیت را به میان مردم می‌برد. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود آسمان کرامت)

 

پوستر نماهنگ سرود زنگ باروننماهنگ سرود «زنگ بارون» را حتما ببینید. این نماهنگ، داستانی کوتاه را درباره تلاش نوجوانان برای برپایی جشن میلاد امام حسن (ع) روایت می‌کند. شعر زنگ بارون، مثل بیشتر سرودهای میلاد امام حسن (ع) به اطعام نیازمندان در ماه مبارک رمضان هم می‌پردازد. موسیقی این اثر، مانند موسیقی متن یک فیلم، و در هماهنگی خوبی با تصاویر، به روایت داستان نماهنگ، کمک می‌کند. سرود زنگ بارون را گروه تواشیح نور البیان اصفهان اجرا می‌کند. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود زنگ بارون) 

 

 

اگر به مطالبی از این دست علاقه‌مند هستید می توانید فرم درخواست عضویت در خبرنامه تحریریه سینوا را تکمیل نمایید.

 

 

مرتضی کلوب

 

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره سینوا

سینوا (مرکز تخصصی سرود و جمع‌خوانی) یک استارت ‌آپ فرهنگی خصوصی است که به طور تخصصی بر روی ارائه انواع خدمات در حوزه سرود و جمع‌خوانی متمرکز است.

 

تحریریه سینوا، بازوی خبری – تحلیلی رسانه های سینوا در این فعالیت ها است.

ارتباط با سینوا

انتشار و ارتباط با گروه‌ها
برگزاری آموزش و رویداد
مسئول شبکه های اجتماعی
   آیکن اکانت روابط عمومی بله مرکز سینوا     آیکن اکانت روابط عمومی روبیکا مرکز سینوا     شبکه مجازی شاد    

دفتر سینوا