سرودهای شهدای هسته‌ای / به مناسبت روز ملی فناوری هسته‌ای (۲۰ فروردین)

عکس شاخص سرودهای شهدای هسته ای

به گزارش تحریریه سینوا، سرودهای شهدای هسته‌ای، یاد و خاطره آنها را، هر چه بیشتر برای ما زنده می‌کنند. به مناسبت ۲۰ ام فروردین، روز ملی فناوری هسته‌ای، تعدادی از این سرودها را به شما معرفی می‌کنیم.

از شما خوانندگان عزیز دعوت می‌کنیم، نظر خودتان را درباره این سرودها از قسمت دیدگاه‌ها برای ما و سازندگان این آثار ارسال نمایید.

سرودهای شهدای هسته‌ای با آهنگسازی آهنگسازان معروف و همراهی گروه کُر

عکس کاور سرود مشق خونسرود «مشق خون» را هنرمند نام آشنای تاریخ انقلاب اسلامی، مرحوم «احمد علی راغب» در سال ۱۳۹۶ آهنگسازی کرده است. خواننده معروف و پرطرفدار «حجت اشرف زاده» به همراه گروه کر و ارکستر، این سرود را اجرا کرده. سرود زیبای «مشق خون»، گفتگویی اندوهبار اما حماسی با روح بلند شهید «مجید شهریاری» را به گوش شنونده می‌رساند. (دانلود و مشاهده سرود مشق خون) 

 

عکس کاور سرود شهید علم احمدی روشنسرود «شهید علم» را ارکستر ناسیونال اوکراین، با آهنگسازی «بهزاد عبدی» اجرا کرده. «شهید علم» با ریتمی تند و لحنی حماسی، به ستایش مقام والای شهید «مصطفی احمدی روشن» می‌پردازد. (دانلود و مشاهده سرود شهید علم) 

 

 

عکس کاور سردار اسلام ستار سهرابیسرود «سردار اسلام» از سرودهای شهدای هسته‌ای است که از شهید «سلیمانی» هم یاد می‌کند. این اثر را گروه کُر با تکخوانی «ستار سهرابی» اجرا کرده است. (دانلود و مشاهده سرود سردار اسلام)

 

نماهنگ‌ها

پوستر نماهنگ سرود “انرژی هسته ای” گروه سرود اسراء تهراننماهنگ سرود «انرژی هسته‌ای» را گروه سرود اسراء تهران در سال ۱۳۹۸ اجرا نمود. دست‌اندرکاران ساخت «انرژی هسته‌ای»، اثری حماسی با حال و هوای رجزخوانی و شهادت‌طلبی تولید کرده‌اند. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود انرژی هسته‌ای) 

 

پوستر نماهنگ سرود “فخر ایران” گروه سرود انصارالحجه قم (شهید فخری زاده)نماهنگ سرود «فخر ایران» را مرکز آفرینش‌های هنری بسیج در استان قم تولید کرده است. تعدادی از سرودهای شهدای هسته‌ای، هم از «حاج قاسم» و هم از شهید «محسن فخری‌زاده» یاد می‌کنند. نماهنگ سرود «فخر ایران» با اجرای گروه سرود انصارالحجه قم این کار را انجام می‌دهد. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود فخر ایران) 

 

پوستر نماهنگ سرود “شلیک” (شهید فخری زاده) گروه سرود فجر جاوید یزدنماهنگ سرود «شلیک» را گروه سرود فجر جاوید یزد اجرا می‌کند. در بین سرودهای شهدای هسته‌ای، «شلیک» از سرودهایی است که برای شهادت «حاج قاسم» هم سوگواری می‌کند. تحریرهای آوازی تکخوان سرود «شلیک» آن را به یادماندنی‌تر و دلنشین‌تر می‌کند. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود شلیک) 

 

پوستر نماهنگ سرود “قنوت عاشقانه”(شهید فخری زاده) گروه سرود رايَةُ الزَّهراء (س) تهراننماهنگ سرود «قنوت عاشقانه» دقیقه‌هایی از تشییع پیکر شهید «محسن فخری زاده» را به تصویر می‌کشد. این سرود را گروه سرود رایة‌ الزهرا (سلام الله علیها) تهران اجرا کرده. شنونده، در ابتدای این سرود، سلام شهید «فخری‌زاده» به روح شهید «قاسم سلیمانی» را می شنود. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود قنوت عاشقانه) 

 

نماهنگ سرود “مسیر عشق” گروه نسیم رحمت تهران (شهدای هسته ای)نماهنگ سرود «مسیر عشق» یکی دیگر از سرودهای شهدای هسته‌ای است که بنیاد شهید آن را در سال ۱۴۰۰ تهیه کرده است. «مسیر عشق» را گروه سرود نسیم رحمت تهران به یاد شهید محسن فخری‌زاده اجرا نمود. شعر سرود «مسیر عشق» به صراحت وعده انتقام سخت می‌دهد. (دانلود و مشاهده نماهنگ مسیر عشق) 

 

 

برای دسترسی به لیست‌پخش‌های بیشتر می‌توانید از اینجا آنها را پیدا کنید.

 

اگر به مطالبی از این دست علاقه‌مند هستید فرم درخواست عضویت در خبرنامه تحریریه سینوا را تکمیل نمایید.

 

 

مرتضی کلوب

 

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره سینوا

سینوا (مرکز تخصصی سرود و جمع‌خوانی) یک استارت ‌آپ فرهنگی خصوصی است که به طور تخصصی بر روی ارائه انواع خدمات در حوزه سرود و جمع‌خوانی متمرکز است.

 

تحریریه سینوا، بازوی خبری – تحلیلی رسانه های سینوا در این فعالیت ها است.

ارتباط با سینوا

انتشار و ارتباط با گروه‌ها
برگزاری آموزش و رویداد
مسئول شبکه های اجتماعی
   آیکن اکانت روابط عمومی بله مرکز سینوا     آیکن اکانت روابط عمومی روبیکا مرکز سینوا     شبکه مجازی شاد    

دفتر سینوا