سرود های شهادت امام علی (ع) / نماهنگ و آهنگ سرود و جمع‌خوانی ۲۱ رمضان

عکس شاخص سرودهای شهادت امام علی

به گزارش تحریریه سینوا، روزهای آغازین اردیبهشت ماه امسال مصادف است با ایام ضربت خوردن و شهادت امیرالمومنین، امام علی (ع). سینوا هم به همین مناسبت تعدادی از سرود های شهادت امام علی (ع) را به شما خوانندگان گرامی معرفی می‌کند.

سرود های شهادت امام علی (ع) و شب قدر

پوستر نماهنگ سرود شاه نجفنماهنگ سرود «شاه نجف» را گروه احلی من العسل تهران، با همراهی عبدالرضا هلالی اجرا می‌کند. نماهنگ این اثر عزاداری برای امیرالمومنین را همراه با قسمتی از اعمال شب قدر، به تصویر می‌کشد. شعر شاه نجف، به سازگاری توسل کردن به ائمه (ع) در شب قدر با مسئله «توحید» اشاره می‌کند. (دانلود و مشاهده نماهنگ شاه نجف)

 

پوستر نماهنگ سرود هیهات ز تاریخنماهنگ سرود «هیهات ز تاریخ» داستانی کوتاه درباره هنرنمایی یک هنرمند را در شب قدر و به یاد امام علی (ع) روایت می‌کند. شعر این اثر نیز به شکایت از کارگر شدن مکر شیطان‌های زمان، برای تحریف دین و کشتن امیرالمونین (ع) می‌پردازد.  هیهات ز تاریخ از آن دسته از سرودهای شهادت امام علی (ع) است که سازمان صدا و سیما تولید کرده. گروه نسیم رحمت تهران، سرود این نماهنگ زیبا را اجرا می‌کند. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود هیهات ز تاریخ)

 

پوستر نماهنگ سرود سلطان نجفنماهنگ سرود «سلطان نجف» را گروه ساکنان آسمان ورامین اجرا می‌کند. شاعر سرود سلطان نجف، در شب قدر، با امام علی (ع) سخن می‌گوید و برای شهادت او سوگواری می‌کند. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود سلطان نجف)

 

آثاری دیگر درباره شهادت امیر المومنین (ع)

پوستر نماهنگ سرود قدر علینماهنگ سرود «قدر علی» اجرای گروه سرود ثامن الائمه تهران را در محیطی شبیه کوفه به تصویر می‌کشد. این سرود، علی (ع) را انسانی بزرگ و زنده توصیف می‌کند که دنیا خود را از نعمت او محروم کرده است. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود قدر علی)  

 

پوستر نماهنگ سرود نهج البلاغهنماهنگ سرود «نهج البلاغه» را گروه سرود آل طاها برازجان به مناسبت شهادت امام علی (ع) اجرا می‌کند. این سرود، بیشتر از سایر سرودهای شهادت امام علی (ع) به «نهج البلاغه» اشاره می‌کند. (دانلود و مشاهده نماهنگ نهج البلاغه)

 

پوستر نماهنگ سرود به فدای گرد عبایتنماهنگ سرود «به فدای گرد عبایت» را گروه ابناءالحسن تهران اجرا می‌کند. تکخوان این سرود، بیت‌هایی را هم به زبان ترکی می‌خواند. تکنوازی سازِ «نِی» بر زیبایی تنظیم این اثر، می‌افزاید. (دانلود و مشاهده نماهنگ به فدای گرد عبایت)

 

پوستر نماهنگ سرود بهانه نفسنماهنگ سرود «بهانه نَفَس» بارگاه نورانی امیرالمونین (ع) در شهر نجف را به تصویر می‌کشد. شاعر در این اثر که گروه سرود آکاپلای عقیق تهران اجرا می‌کند، با «علی» و عالَمِ بی «علی» حرف می‌زند. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود بهانه نَفَس)

 

حماسه و شهادت‌ طلبی در سرودهای شهادت امام علی (ع)

پوستر نماهنگ سرود اول مظلومنماهنگ سرود «اول مظلوم» را موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی تولید کرده است. در این نماهنگ، گروه آوای رضوان، سرود اول مظلوم را در حرم مطهر امام رضا (ع) اجرا می‌کند. لحن رجزخوان و مبارزه طلبِ اول مظلوم، آن را به یک سرود حماسی و شهادت طلبانه تبدیل می‌کند. (دانلود و مشاهده نماهنگ اول مظلوم)

 

 

اگر به مطالبی از این دست علاقه‌مند هستید می توانید فرم درخواست عضویت در خبرنامه تحریریه سینوا را تکمیل نمایید.

 

 

مرتضی کلوب

 

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره سینوا

سینوا (مرکز تخصصی سرود و جمع‌خوانی) یک استارت ‌آپ فرهنگی خصوصی است که به طور تخصصی بر روی ارائه انواع خدمات در حوزه سرود و جمع‌خوانی متمرکز است.

 

تحریریه سینوا، بازوی خبری – تحلیلی رسانه های سینوا در این فعالیت ها است.

ارتباط با سینوا

انتشار و ارتباط با گروه‌ها
برگزاری آموزش و رویداد
مسئول شبکه های اجتماعی
   آیکن اکانت روابط عمومی بله مرکز سینوا     آیکن اکانت روابط عمومی روبیکا مرکز سینوا     شبکه مجازی شاد    

دفتر سینوا