سرود های عید غدیر خم/ آهنگ‌ها و نماهنگ‌های برگزیده غدیری

سرود های عید غدیر خم

به گزارش تحریریه سینوا، گروه‌های سرود، به مناسبت عید سعید غدیر، آثاری با سبک‌های مختلف تولید می‌کنند. تحریریه سینوا هم فهرست مفصلی از سرود های عید غدیر را به شما معرفی می‌کند. منتظر دریافت دیدگاه شما درباره آثار هر قسمت هستیم.

سرود های عید غدیر با اجرای بزرگسالان

سرود غدیریه۲

نماهنگ سرود «غدیریه ۲» را گروه همخوانی محمد رسول الله در حرم امام رضا علیه‌السلام اجرا می‌کند. اجرا کنندگان این اثر را به زبان‌های عربی و فارسی، درباره واقعه غدیر و در ستایش امام علی علیه‌السلام ‌می‌خوانند. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود غدیریه ۲)

 

نماهنگ آفتاب

نماهنگ سرود «آفتاب» را گروه عقیق تهران، همراه با روایت داستانی کوتاه درباره همخوانی این سرود، اجرا می‌کند. آفتاب از شادترین سرود های عید غدیر است که بطور مستقیم به واقعه غدیر خم اشاره می‌کند. این اثر را دفتر موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما تولید کرده است. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود آفتاب)

 

نماهنگ سرود غدیری ام

نماهنگ سرود «غدیری‌ام» هم به عید سعید غدیر و مدح امیرالمومنین علی علیه‌السلام پرداخته است. سرود این اثر زیبا و شاد را «محمدرضا حجت» و «سید صادق آتشی» می‌خوانند. غدیری‌ام را می‌توانیم از بهترین آثار عید غدیر بدانیم. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود غدیری‌ام)

 

سرود خلیفة الله، حسن کاتب

نماهنگ سرود «علی خلیفةالله» را حسن کاتب با همراهی گروه همخوانان اجرا می‌کند. سازندگان علی خلیفةالله، یکی از جذاب‌ترین سرود های عید غدیر را با زبان‌های فارسی و عربی خلق کرده‌اند. شعر فارسی این اثر، لحن محاوره و اصطلاحات عامیانه را با شیوه‌ای خلاقانه برای گفتگو با شنونده بکار گرفته است. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود علی خلیفةالله)  

 

سرود پاشو بریم نجف، محمد فصولی، ابناءالحسن

نماهنگ سرود «پاشو بریم نجف» را مداح اهل بیت، آقای محمد فصولی با همراهی اعضای گروه ابناءالحسن تهران اجرا می‌کند. آقای فصولی، این اثر شاد و زیبا را به دو زبان فارسی و عربی می‌خواند. دیدن پاشو بریم نجف را به شما پیشنهاد می‌کنیم؛ حتی اگر آن را قبلا هم دیده باشید. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود پاشو بریم نجف)

 

امیر عالم، ولیعصر مشهد

نماهنگ سرود «امیر عالم» اجرای گروه همخوانی و مدیحه سرایی ولیعصر مشهد را به تصویر می‌کشد. گروه ولیعصر این اثر را با آهنگ سریال معروف امام علی علیه‌السلام اجرا می‌کند. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود امیر عالم)

 

آکاپلا

 

نماهنگ سرود غدیریه۱

نماهنگ سرود «غدیریه ۱» را هم گروه محمد رسول الله مثل غدیریه ۲، در حرم مطهر رضوی اجرا می‌کند. غدیریه ۱ از آن دسته از سرود های عید غدیر است که به تعابیر شاعرانه از واقعه غدیر خم پرداخته‌اند. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود غدیریه ۱)

 

نماهنگ سرود راه نجات

نماهنگ سرود «راه نجات» داستانی کوتاه درباره اجرای سرودی با همین نام را روایت می‌کند. اعضای گروه سرود و آکاپلای عقیق تهران، این اثر را با شعری در مدح امام علی علیه‌السلام اجرا می‌کنند. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود راه نجات)

 

نماهنگ سرود منظومه

نماهنگ سرود «منظومه»، با اندیشه‌ای خلاقانه، اجرای سرودی به همین نام را به تصویر می‌کشد. در بین سرود های عید غدیر، می‌توانیم منظومه را دارای یکی از بهترین نماهنگ‌ها بدانیم. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود منظومه)

 

آکاپلاهای نوای یاس در سرود های عید غدیر

سرود گره گشا، نوای یاس تهران

نماهنگ سرود «گره گشا» را گروه نوای یاس تهران در حرم امام رضا علیه‌السلام اجرا می‌کند. اعضای نوای یاس در این اثر، یکی از طولانی‌ترین سرود های عید غدیر را اجرا می‌کنند. شعر گره‌گشا به توصیف واقعه غدیر خم، مدح امام علی علیه‌السلام، گفتگو با حضرت رضا علیه‌السلام، مصائب اهل بیت و تمنای ظهور از امام زمان پرداخته است. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود گره‌گشا)

 

سرود عالمتاب، نوای یاس تهران

نماهنگ سرود «عالم‌تاب» را هم گروه نوای یاس تهران، اینبار در ساحل دریا اجرا می‌کند! شعر این همخوانی، ضمن اشاره به واقعه غدیر، به گفتگوی صمیمانه با امام علی ‌علیه‌السلام می‌پردازد. اعضای نوای یاس در بخش پایانی این اثر هم، گفتگو با امام زمان علیه‌السلام را همخوانی می‌کنند. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود عالم‌تاب)  

 

سرود مستور، نوای یاس تهران

نماهنگ سرود «مستور» را هم گروه نوای یاس اجرا می‌کند. لحن و آهنگ حماسی همخوانان، مستور را به یکی از جذاب‌ترین آثار آکاپلا درباره عید غدیر تبدیل کرده است. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود مستور)

 

سرود بی بدیل، نوای یاس تهران

نماهنگ سرود «بی بدیل» هم از دیگر سرود های عید غدیر است که گروه نوای یاس آن را اجرا می‌کند. شعر این اثر بیشتر به حقانیت حضرت علی علیه‌السلام برای جاشینی پیامبر پرداخته است. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود بی بدیل)

 

سرود افغانستانی و پاکستانی

نماهنگ سرود طبیب

نماهنگ سرود «طبیب» را سید مسافر، خواننده معروف افغانستانی، با همخوانی گروه هیواد افغانستان اجرا می‌کند. در بین سرود های عید غدیر، طبیب، تنها اثر افغانستانی است که به شما معرفی می‌کنیم. این نماهنگ شاد و خوش‌ساخت را ببینید و بشنوید. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود طبیب)

 

سرود نعره علی دا، ندیم سرور، علی شناور، علی جی

نماهنگ سرود «نعره علی دا» اجرای زیبای خوانندگان محبوب پاکستانی را به تصویر کشیده است. ندیم سرور، علی شناور و علی جی، سرود نعره علی دا را همخوانی می‌کنند. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود نعره علی دا)

 

سرود عراقی / از بهترین سرود های عید غدیر

سرود آخیتکم فی الله، محمود أسیری، محمد الخیاط، علی بو حمد، محمد بو جباره، محمد فریدون

نماهنگ سرود «آخیتکم فی الله» را می‌توانیم از بهترین سرود های عید غدیر بدانیم. سازندگان نماهنگ این اثر، فیلمنامه‌ای قوی و خلاقانه برای آن نوشته‌اند. موسیقی و سرود این اثر هم، لحظاتی شاد و در عین حال حماسی، حتی برای مخاطبان غیر عرب زبان می‌آفریند. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود آخیتکم فی الله)

 

صبح غدیر را حتما ببینید!

نماهنگ سرود صبح غدیر

نماهنگ سرود «صبح غدیر» را مرکز آوای انقلاب اسلامی تولید کرده است. در این اثر زیبا، علی اکبر قلیچ خواننده ایرانی و همخوانان نوجوان، سرودی دلنشین در مدح امام علی علیه‌السلام خوانده‌اند. صبح غدیر به شیوه‌ای ماهرانه، داستانی کوتاه درباره کمک به کودکان کار را روایت می‌کند. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود صبح غدیر)

 

اثری ۴ زبانه در سرود های عید غدیر!!!

نماهنگ سرود ابوتراب

نماهنگ سرود «ابوتراب» اجرای حسن کاتب را با چهار زبان فارسی، عربی، ترکی و اردو به تصویر می‌کشد. لحن حماسی و شاد ابوتراب، آن را به یکی از جذاب‌ترین سرود های عید غدیر تبدیل کرده است. گروه همخوانان هم در این اثر حسن کاتب را همراهی می‌کنند. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود ابوتراب)

 

سرود های عید غدیر با اجرای کودکان و نوجوانان

نماهنگ سرود شهریار

نماهنگ سرود «شهریار» اجرای گروه شهید احسان قرچک را به تصویر می‌کشد. سازندگان شهریار، در شعر آن، از غزل معروف «علی ای همای رحمت …» سروده  استاد «شهریار» هم استفاده کرده‌اند. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود شهریار) 

 

نماهنگ سرود پدر شیعه

نماهنگ سرود «پدر شیعه» را مجموعه فرهنگی «آوای مقاومت یزد» تولید کرده است. سرود این نماهنگ را گروه آوای مقاومت یزد اجرا می‌کند. این اثر، از آن دسته از سرود های عید غدیر است که به ولایت مقام معظم رهبری هم پرداخته‌اند. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود پدر شیعه) 

 

نماهنگ سرود آقای مهربانی

نماهنگ سرود «آقای مهربانی»، اجرای «پاتوقی» این سرود را بوسیله گروه‌هایی از سراسر کشور به تصویر کشیده. سرود آقای مهربانی را مرکز آوای انقلاب اسلامی (ماوا) به مناسبت عید سعید غدیر تولید کرد. بسیاری از گروه‌های سرود کشور هم به اجرای پاتوقی این اثر پرداخته و از آن استقبال کردند. آهنگ جذاب آقای مهربانی، آن را به یکی از پرطرفدارترین سرود های عید غدیر تبدیل کرده است. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود آقای مهربانی)   

 

نماهنگ سرود همای رحمت

نماهنگ سرود «همای رحمت»، اجرای اعضای گروه سرود کمیل قم را به تصویر می‌کشد. سازندگان سرود همای رحمت فارغ از نماهنگی که برای آن تولید کرده‌اند، اثری خوب، شاد و جذاب آفریده‌اند. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود همای رحمت) 

 

سرود پناه، وصال تهران، نورالمهدی همدان

نماهنگ سرود «پناه» اجرای مشترک گروه‌های سرود وصال تهران و نورالمهدی همدان را به تصویر می‌کشد. سازندگان این سرود به خوبی از عهده تلفیق یک شعر خوب برای عید غدیر با آهنگ و تنظیمی مناسب برآمده‌اند. این اثر را ببینید و بشنوید. (دانلود و تماشای نماهنگ سرود پناه)

 

ترجیع من کنت مولاه!

سرود ولی الله، وصال یار گیلان

نماهنگ سرود «ولی الله» را گروه وصال یار گیلان به مناسبت عید غدیر اجرا می‌کند. ولی الله از آن دسته از سرود های عید غدیر است که در ترجیع خود از عبارت «من کنت مولاه…» استفاده می‌کنند. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود ولی الله)

 

اجرای شیرین خردسالان و کودکان

سرود جان نجف، نجم الثاقب تهران

نماهنگ سرود «جان نجف» اجرای شیرین این سرود، بوسیله خردسالان، و کودکان و نوجوانان را به تصویر می‌کشد. این اثر، برجسته‌تر از سایر سرود های عید غدیر، آهنگسازی و تنظیم امروزی را با شعر عید غدیر آمیخته است. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود جان نجف)   

 

داستانی درباره نیکوکاری دوستداران مولا!

سرود شاه نجف، آوای مهر کازرون

نماهنگ سرود «شاه نجف» داستانی کوتاه درباره نیکوکاری دوستداران مولا علی علیه‌السلام را در ایام عید غدیر روایت می‌کند. این اثر را اعضای گروه آوای مهر کازرون همخوانی کرده‌اند. شاه نجف هم یکی از سرود های عید غدیر است که شعر آن را قاسم صرافان سروده. سرود شاه نجف به مدح علی علیه‌السلام و توصیف واقعه غدیر می‌پردازد. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود شاه نجف)

 

باز هم ۴ زبانه!!!

نماهنگ سرود نباءالعظیم

نماهنگ سرود «نباءالعظیم» اجرای گروه میثاق تهران را به مناسبت عید سعید غدیر به تصویر می‌کشد. گروه میثاق، سرود جذاب نباءالعظیم را به زبان‌های فارسی، ترکی، عربی و لری اجرا کرده است. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود نباءالعظیم)

 

فارسی و آذری

نماهنگ سرود سفیران غدیر

نماهنگ سرود «سفیران غدیر» داستانی کوتاه درباره اجرای سرود به مناسبت عید غدیر را روایت می‌کند. این اثر، از آن دسته سرود های عید غدیر است که تبریزی‌ها آن را تماما با زبان خود می‌خوانند. گروه نسیم ولایت، این سرود را به زبان آذری و با ملودی سرود فارسی و معروف شاه مردان اجرا می‌کند. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود سفیران غدیر)

 

«فارسی _ عربی»ها شادترین و جذاب‌ترین‌ها!

نماهنگ سرود ابوتراب

نماهنگ سرود «ابوتراب» اجرای گروه القدر اهواز را به تصویر کشیده است. سازندگان ابوتراب، یکی از شادترین و جذاب‌ترین آثار عید سعید غدیر را به زبان‌های فارسی و عربی خلق کرده‌اند. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود ابوتراب) 

 

نماهنگ سرود ماه منیر

نماهنگ سرود «ماه منیر» هم اجرایی دیگر از اهوازی‌ها را به تصویر می‌کشد. اینبار گروه زهرائیون اهواز، اثری خوب و شاد و جذاب را درباره عید سعید غدیر همخوانی می‌کنند. شعر این اثر زیبا، همراه با یک موسیقی خوب، به گفتگویی عاشقانه، به زبان‌های فارسی و عربی، با مولا علی علیه‌السلام پرداخته است. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود ماه منیر) 

 

نماهنگ سرود عطر ولایت

نماهنگ سرود «عطر ولایت» داستانی کوتاه را درباره برگزاری مراسم عید غدیر و اجرای سرودی به همین مناسبت، روایت می‌کند. عطر ولایت را اعضای گروه آوای مهر طاها اصفهان همخوانی می‌کنند. سازندگان این اثر هم یکی از شادترین و جذاب‌ترین سرود های عید غدیر را به زبان‌های فارسی و عربی آفریده‌اند. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود عطر ولایت)

 

سرود کودکان یمنی

نماهنگ سرود اهواک یا حیدر

نماهنگ سرود «اهواک یا حیدر» اجرای زیبای گروه اشبال الصادق یمن را به تصویر کشیده است. کودکان و نوجوانان یمنی، در این اثر، سرودی زیبا را در مدح مولای متقیان علی علیه‌السلام اجرا می‌کنند. اهواک یا حیدر با اجرای گروه اشبال الصادق را حتما ببینید. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود اهواک یا حیدر)

 

شعرخوانی

نماهنگ سرود وارث غدیر

نماهنگ سرود «وارث غدیر» ترکیب شعرخوانی و سرود درباره عید غدیر را به تصویر می‌کشد. در بین سرود های عید غدیر که به شما معرفی می‌کنیم، وارث غدیر، تنها اثری است که شعرخوانی را با خود همراه کرده. در این نماهنگ، کربلایی جواد مقدم، شعری زیبا و حماسی در رثای امیرالمومنین علی علیه‌السلام را دکلمه می‌کند. سرود وارث غدیر را هم اعضای گروه مهدی یاوران همخوانی می‌کنند. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود وارث غدیر)

 

سرود دختران / تکخوانی فرزند شهید مدافع حرم / کودکانه

نماهنگ سرود شاه مردان دخترانهنماهنگ سرود «شاه مردان» اجرای سرود معروف شاه مردان بوسیله گروه سرود دخترانه نغمه سپیدار را به تصویر می‌کشد. در این اثر زیبا، ملیکا، فرزند شهید مدافع حرم مرتضی کریمی، تکخوانی می‌کند. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود شاه مردان) 

 

حضرت بابا، میعاد تهران

نماهنگ سرود «حضرت بابا» یکی از کودکانه‌ترین اجراها در بین سرود های عید غدیر را خلق کرده است. حضرت بابا را اعضای گروه سرود دختران میعاد همخوانی می‌کنند. اجرای خاص دختران کم سن و سال با حجاب اسلامی، این نماهنگ را دیدنی کرده است. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود حضرت بابا)

 

آکاپلا

علی ولی الله، تسنیم اصفهان

نماهنگ سرود «علیا ولی الله» تنها اثر آکاپلا در بین سرود های عید غدیر است که به شما معرفی می‌کنیم. این سرود را اعضای گروه تسنیم اصفهان همخوانی می‌کنند. گروه تسنیم، علیا ولی الله را به دو زبان فارسی و عربی خوانده است. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود علیا ولی الله)

 

همراهی کودکان و نوجوانان با بزرگسالان در سرود های عید غدیر!

سرود جاری خم اصفهان، نسل امام زمانی ها اصفهان

نماهنگ سرود «جاری خم» اجرای گروه بزرگ نسل امام زمانی‌ها اصفهان را در میدان نقش جهان به تصویر می‌کشد. مداح اهل بیت آقای سید احمد معنوی تکخوانی این اثر را انجام می‌دهد. کودکان و نوجوانانِ نسل امام زمانی‌ها در این سرود حماسی با آقای معنوی همراهی می‌کنند. قاسم صرافان، در شعر این اثر به «سیاست و دیانت» با لحنی رجزخوان و حماسی پرداخته است! گویا سازندگان این سرود، در ساخت و تهیه آن از سرود سلام فرمانده الهام گرفته‌اند. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود جاری خم)  

 

دختران و پسران در مدح حیدر!

سرود ساحل نجات، صفیر تهران

نماهنگ سرود «ساحل نجات»، اجرای گروه صفیر تهران با همراهی خواننده سرود های انقلابی، مهدی درستکار را به تصویر می‌کشد. نماهنگ این سرود، همخوانی دختران و پسران گروه صفیر را در مدح امیرالمونین علیه‌السلام نشان می‌دهد. آهنگسازی و تنظیم خوب این اثر، آن را به یکی از شنیدنی‌ترین سرود های عید غدیر تبدیل کرده است. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود ساحل نجات)

 

پرسش و پاسخ در داستانی‌ترین اثر!

سرود امضای خدا، عبدالرضا هلالی، مهدی رحیمی زمستان

نماهنگ سرود «امضای خدا» را می‌توانیم یکی از داستانی‌ترین آثار در بین نماهنگ‌های سرود های عید غدیر بدانیم. این نماهنگ، داستانی کوتاه درباره توضیح واقعه غدیر خم برای کودکان و نوجوانان به تصویر می‌کشد. شاعر امضای خدا در سروده خود به پرسش و پاسخ «پدر و پسری» هم پرداخته است! خانواده «رحیمی زمستان» این اثر را همخوانی کرده اند. مداح اهل بیت، عبدالرضا هلالی هم آنها را همراهی می‌کند. (دانلود و مشاهده نماهنگ سرود امضای خدا)

سرود های عید غدیر / آثار صوتی

نسخه صوتی با کلام سرود شاه ولایت

سرود «شاه ولایت» را گروه‌های میعاد، آوای مقاومت، شمیم آسمان و خورشید تابان یزد همخوانی می‌کنند. شاه ولایت هم از آن دسته از سرود های عید غدیر است که بطور مستقیم به واقعه غدیر خم اشاره می‌کنند. (دانلود سرود شاه ولایت) 

 

 

سرود شاه مردان، وصال تهران

سرود «شاه مردان» را گروه سرود منتظران صاحب‌الزمان ‌می‌خواند. گروه‌های سرود مختلف، این اثر شاد، زیبا و هنرمندانه را بازخوانی کرده‌اند. سازندگان شاه مردان، با تلفیق مناسب شعر، آهنگ و تظیم جذاب، یکی از محبوب‌ترین آثار عید غدیر را خلق کرده‌اند. شنیدن این سرود را به شما پیشنهاد می‌کنیم. (دانلود سرود شاه مردان)  

 

سرود من غدیری ام، مصباح بیرجند

سرود «من غدیری‌ام» را گروه مصباح بیرجند همخوانی می‌کنند. این سرود به گفتگویی صمیمانه با امیرالمونین علی علیه‌السلام می‌پردازد. من غدیری‌ام‌ از آن دسته از سرود های عید غدیر است که به آروزی ظهور امام زمان علیه‌السلام هم اشاره می‌کند. (دانلود سرود من غدیری‌ام) 

 

 

لطفا نظر خودتان را درباره آثاری که در قسمت‌های مختلف این مطلب به شما معرفی کرده‌ایم در قسمت «دیدگاه» در پایین این صفحه بنویسید و برای ما ارسال کنید.

 

 

اگر به مطالبی از این دست علاقه‌مند هستید می توانید فرم درخواست عضویت در خبرنامه تحریریه سینوا را تکمیل نمایید.

 

 

مرتضی کلوب

 

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره سینوا

سینوا (مرکز تخصصی سرود و جمع‌خوانی) یک استارت ‌آپ فرهنگی خصوصی است که به طور تخصصی بر روی ارائه انواع خدمات در حوزه سرود و جمع‌خوانی متمرکز است.

 

تحریریه سینوا، بازوی خبری – تحلیلی رسانه های سینوا در این فعالیت ها است.

ارتباط با سینوا

انتشار و ارتباط با گروه‌ها
برگزاری آموزش و رویداد
مسئول شبکه های اجتماعی
   آیکن اکانت روابط عمومی بله مرکز سینوا     آیکن اکانت روابط عمومی روبیکا مرکز سینوا     شبکه مجازی شاد    

دفتر سینوا