نماهنگ برای دختر همسایه را بررسی فنی نکنیم / تحلیل مستندساز ایرانی

نماهنگ برای دختر همسایه

 به گزارش تحریریه سینوا، نماهنگ برای دختر همسایه، در روزهای موسوم به اغتشاشات، توجه ایرانی‌ها را به خود جلب کرد. نظر و تحلیل کوتاه اما مفید آقای محمدرضا بورونی، مستندساز مطرح کشورمان را درباره این اثر بخوانید:

ما نباید نماهنگ برای دختر همسایه را بررسی فنی بکنیم. چون سازندگان این اثر، ملودی و ایده برایه آن را در یک فضای عملیات روانی، کپی کرده‌اند. بنابراین برای دختر همسایه را باید در فضای عملیات روانی تحلیل کرد. سازندگان برای دختر همسایه، این اثر را در آن فضا، با هوشمندی بالایی ساخته و منتشر کردند. آنها در مقابل برایه‌ای که برای دختر همسایه را مبتنی بر آن ساخته‌اند و در مقابل گفتمان منتسب به طبقه متوسط شهری، سعی کردند گفتمان امنیت را پر رنگ کنند. برای این منظور، کشور افغانستان را انتخاب کرده‌اند. کشوری که مردم ایران نسبت به آن، احساس زیادی بدست آورده‌اند.

سازندگان برای دختر همسایه، خواسته‌اند تا در مقابل شعار پرکاربرد زن، زندگی، آزادی، مصائب زنان رنج کشیده افغانستان را برجسته کنند. رنجی که کشورهای حامی شعار زن، زندگی، آزادی به آنها تحمیل کرده‌اند. در واقع، پاسخ یک شلیک از سمتی مشخص را، با شلیکی مستقیم و هوشمندانه به همان سمت داده‌اند. اما ای کاش آنها این اثر را زودتر تولید و منتشر می‌کردند. آنها باید برای دختر همسایه را دو سه روز بعد از فراگیری برایه مربوط به آن منتشر می‌کردند. هر چند این به روز بودن کار سختی است. با این حال، تعداد بسیار زیادی از مردم نماهنگ برای دختر همسایه را دیدند و به آن توجه کردند. فرامتن برای دختر همسایه و هوشمندی سازندگانش، این توجه را برای آن بدست آورد.

 

 

سایر یادداشت‌ها را درباره آثار دیگر، در قسمت یادداشت تحریریه بخوانید.

 

 

دانلود و مشاهده نماهنگ برای دختر همسایه 

 

 

محمدرضا بورونی

 

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره سینوا

سینوا (مرکز تخصصی سرود و جمع‌خوانی) یک استارت ‌آپ فرهنگی خصوصی است که به طور تخصصی بر روی ارائه انواع خدمات در حوزه سرود و جمع‌خوانی متمرکز است.

 

تحریریه سینوا، بازوی خبری – تحلیلی رسانه های سینوا در این فعالیت ها است.

ارتباط با سینوا

انتشار و ارتباط با گروه‌ها
برگزاری آموزش و رویداد
مسئول شبکه های اجتماعی
   آیکن اکانت روابط عمومی بله مرکز سینوا     آیکن اکانت روابط عمومی روبیکا مرکز سینوا     شبکه مجازی شاد    

دفتر سینوا