بهترین سرودهای ماه رمضان تا رمضان ۱۴۰۱

عکس شاخص سرودهای ماه رمضان

به گزارش تحریریه سینوا، گروه‌های سرود، به مناسبت ماه رمضان، آثاری با سبک‌های مختلف تولید می‌کنند. تحریریه سینوا هم سرودهای ماه رمضان را تا پایان این ماه به مخاطبان خود معرفی می‌کند. از خوانندگان عزیز دعوت می‌کنیم نظر خود را درباره این آثار از قسمت کامنت‌های هر اثر یا همین صفحه، برای ما ارسال کنند. بهترین نظرات در صفحه اصلی تحریریه سینوا به نمایش گذاشته می‌شود.

نماهنگ هم‌خوانی “اسماءالحسنی” گروه هم‌آوایی انوارالهدی قم

مناجات‌ها و اسماء الهی در سرودهای ماه رمضان

نماهنگ «مناجات»، آمدن ماه مبارک رمضان  را مژده می‌دهد. گروه هم آوایان اهل بیت سازندگان این نماهنگ کوتاه، شروع آن را مزین به هم‌آوایی زیبایی از آیه‌ی شریفه‌ی قرآن کریم نموده‌اند. (دانلود و مشاهده تواشیح مناجات)

 

قطعه تصویری «ربنا»، که اجرایی قدیمی و آشنا از دعایی مشهور به همین نام است. این قطعه را استاد هادی آرزم آهنگسازی و تنظیم کرده است. نماهنگ ربنا، هم‌آوایی این آیه‌های شریفه از سوره آل عمران را بوسیله گروه اهل بیت به تصویر می‌کشد. (دانلود و مشاهده تواشیح ربنا)

 

نماهنگ «دعای افطار» یا دعای «اللهم لک صمنا»، بیشتر از دو دهه ایرانی‌ها را در دقیقه‌های پایانی روزه‌داری روزهای ماه رمضان، همراهی کرده است. گروه هم‌آوایی اهل بیت، این نماهنگ را در یکی از مساجد زیبای تهران اجرا کرده است. (دانلود و مشاهده تواشیح دعای افطار)

 

نماهنگ همخوانی دعای «یا علی و یا عظیم»، در نماهنگی با همین نام به تصویر کشیده شده است. گروه اهل بیت، در این نماهنگ، «یا علی و یا عظیم» را در شبستان زیبای یک مسجد، همخوانی کرده است. (دانلود و مشاهده تواشیح یا علی و یا عظیم)

سرودهای ماه رمضان و اسماءالحسنی

نماهنگ تواشیح «اسماءالله»، اجرایی جدید از اثر معروف اسماءالحسنی، بوسیله گروه تواشیح تسنیم اصفهان، را به تصویر می‌کشد. این نماهنگ، حضور نوجوانان و جوانان در محیطی با معماری ایرانی – اسلامی را برای مناجات و مراسم مذهبی نشان می‌دهد. (دانلود و مشاهده تواشیح اسماء الله)

 

نماهنگ سرود «اسماءالحسنی»، اجرایی جدید از اثر مشهور و قدیمی اسماءالحسنی را بوسیله نوجوانان، به تصویر می‌کشد. این اجرا را گروه سرود مصباح بیرجند در سال ۱۴۰۰ انجام داده است. (دانلود و مشاهده سرود اسماء الحسنی)

 

نماهنگ همخوانی «اسماءالحسنی»، اجرای این اثر را، در مسجد‌های تاریخی و زیبای شهر شیراز به تصویر می‌کشد. اسماءالحسنی را در این اثر، گروه هم‌آوایی انوارالهدی از قم، اجرا کرده است. (دانلود و مشاهده همخوانی اسماء الحسنی)

 

نماهنگ جمعخوانی «اسماءالحسنی» را این‌بار گروه مدیحه سرایی حضرت فاطمه معصومه (س) از قم در سال ۱۴۰۰  همخوانی کرده است. نماهنگ این همخوانی، اجرای این سرود معروف را در برخی از مکان‌های زیارتی به تصویر می‌کشد. (دانلود و مشاهده جمعخوانی اسماء الحسنی)

عکس شاخص سرود قرار من

نماهنگ‌های ماه رمضان با اجرای نوجوانان

نماهنگ «قرار من» داستانی نوجوانانه از «رفاقت با خدا» را به تصویر می‌کشد. سرود «قرار من» را که از بهترین سرودهای ماه رمضان است، خانه موسیقی و سرود بسیج، با اجرای گروه سرود طاهای لارستان، تولید کرده است. (دانلود و مشاهده سرود قرار من)

 

نماهنگ «قرار الهی» را گروه سرود نسیم رحمت تهران به مناسبت ماه مبارک رمضان اجرا کرده است. شعر این سرود، «رحمت و بخشش و توبه‌پذیری» خداوند را مژده می‌دهد. (دانلود و مشاهده سرود قرار الهی)

 

نماهنگ «عسل ابن حسن» را گروه سرود احلی من العسل به مناسبت میلاد حضرت «قاسم ابن حسن (ع)» اجرا کرده است. حضرت قاسم به روایتی در ۵ ام رمضان سال ۴۷ هجری قمری چشم به دنیا آمد. (دانلود و مشاهده سرود عسل ابن حسن)

 

نماهنگ «ماه خدا» را مرکز موسیقی صداوسیما با اجرای گروه احلی من العسل و نوای «حاج امیر عباسی» اجرا کرده است. نماهنگ «ماه خدا»، حال و هوای روزه‌داران و مناجات‌های آنها را به تصویر می‌کشد. (دانلود و مشاهده سرود ماه خدا)

احسان و نیکوکاری در سرودهای ماه رمضان

نماهنگ سرود «بهار مهربانی»، کمک به نیازمندان در ماه ضیافت الهی را یادآوری می‌کند. داستان نماهنگ سرود «بهار مهربانی» تلاش نوجوانان مسجدی را برای نیکوکاری در ماه رمضان، روایت می‌کند. سرود «بهار مهربانی» را مرکز آفرینش‌های هنری بسیج، با اجرای گروه سرود نسیم رحمت تهران، تولید کرده است. (دانلود و مشاهده سرود بهار مهربانی)

 

قطعه تصویری «روشنایی افطار» را گروه سرود نصر بشرویه خراسان جنوبی با شعری درباره احوال روزه‌داران در ماه رمضان تولید کرده است. نماهنگ این سرود، داستان تلاش اثرگذار تعدادی نوجوان را برای برطرف کردن مشکل مالی خانواده دوستشان، به تصویر می‌کشد. (دانلود و مشاهده سرود روشنایی افطار)

 

نماهنگ سرود «دست‌های مهربان» را خانه سرود و موسیقی بسیج با اجرای گروه سرود نصر بشرویه تولید کرده است. شاعر این سرود، ترانه‌ آن را درباره کمک‌های مومنانه دوستداران امام علی (ع) به نیازمندان در روزهای ماه رمضان، سروده. نماهنگ این سرود هم، تصویر‌هایی از این کمک‌های مومنانه را همراه با اجرای گروه سرود، به تصویر می‌کشد. (دانلود و مشاهده سرود دست‌های مهربان)

 

نماهنگ سرود «یک سفره نور» را گروه زینبیون تهران با همکاری بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی به مناسبت ماه رمضان تولید کرده. شعر این سرود، گوشه‌هایی از احوالات روزه‌داران و مناجات و گفتگوی آنها را با خدا، در ماه رمضان، بیان می‌کند. نماهنگ «یک سفره نور» هم تصویرهایی از اطعام روزه‌داران و نیازمندان، همراه با اجرای سرود را نشان می‌دهد. (دانلود و مشاهده سرود یک سفره نور)

عکس شاخص نماهنگ کنار هم باشیم گروه نورالمهدی

یک سرود با دو نماهنگ

نماهنگ سرود «کنار هم باشیم» را مرکز آوای انقلاب اسلامی (ماوا) با اجرای گروه سرود نورالهدی تهران، به مناسبت ماه رمضان تولید کرده است. ماوا، برای این سرود، دو نماهنگ ساخت. «کنار هم باشیم ۱» داستان هم‌افزایی تعدادی «پسر» نوجوان را برای کمک‌رسانی به نیازمندان در روزهای ماه رمضان روایت می‌کند. «کنار هم باشیم ۲» همین داستان را درباره تعدادی «دختر» کودک و نوجوان، به تصویر می‌کشد. (دانلود و مشاهده سرود کنار هم باشیم)

 

 

این مطلب، با معرفی جدیدترین سرودهای ماه رمضان، در روزهای این ماه مبارک، تکمیل و بروزرسانی می‌شود. در صورتی شما هم پیشنهادی برای اضافه شدن به این لیست دارید در نظرات انتهای این نوشته به ما پیشنهاد بدهید.

 

 

اگر به مطالبی از این دست علاقه‌مند هستید می توانید فرم درخواست عضویت در خبرنامه تحریریه سینوا را تکمیل نمایید.

 

 

مرتضی کلوب

 

مطالب مرتبط

یک دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره سینوا

سینوا (مرکز تخصصی سرود و جمع‌خوانی) یک استارت ‌آپ فرهنگی خصوصی است که به طور تخصصی بر روی ارائه انواع خدمات در حوزه سرود و جمع‌خوانی متمرکز است.

 

تحریریه سینوا، بازوی خبری – تحلیلی رسانه های سینوا در این فعالیت ها است.

ارتباط با سینوا

انتشار و ارتباط با گروه‌ها
برگزاری آموزش و رویداد
مسئول شبکه های اجتماعی
   آیکن اکانت روابط عمومی بله مرکز سینوا     آیکن اکانت روابط عمومی روبیکا مرکز سینوا     شبکه مجازی شاد    

دفتر سینوا